Repository logo
 
Publication

Exploring Customers’ Willingness to Pay for online legacy planning services using the Lean Entrepreneurship Method : a case study based on NineBarc

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorConti, Raffaele
dc.contributor.authorHorstmann, Cedric Alexander John
dc.date.accessioned2020-11-02T09:32:13Z
dc.date.available2020-11-02T09:32:13Z
dc.date.issued2020-06-30
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractThe Lean Startup Methodology has gained wide recognition among entrepreneurs. A recentevolution of this methodology has underlined the importance of a scientific approach toentrepreneurship: to assess whether a business model is valid, hypotheses about the valueproposition of a startup should be explicitly formulated and tested via sound empiricalapproaches. This thesis applies such a scientific approach to the case of Ninebarc, a newventure that offers an online legacy planning service. A survey is used to assess customers’willingness to pay for the value proposition offered by the startup. Respondents were exposedto different treatments: the first treatment was about the company type (generic company vs.start-up company), and the second treatment was about a feature (automated vs. manualcredential updates). The findings prove a general willingness to pay for an online legacyplanning service. However, the Ninebarc business model is only partially validated, whichwould indicate the need for some pivoting.pt_PT
dc.description.abstractA metodologia Lean startup tem obtido um crescente reconhecimento entre empreendedores. Orecente desenvolvimento desta metodologia evidencia a importância de a abordar científicamenteno contexto do empreendorismo: avaliar se determinado modelo empresarial é válido, hipotetizar aproposta de valor de uma startup, formulando-a e testando-a explicitamente a partir de análisesempíricas. Esta dissertação visa aplicar esta abordagem científica à Ninebarc, uma recente empresaque oferece um serviço de planeamento de herança digital. De forma a determinar a predisposição apagar pela proposta de valor oferecida por esta startup, recorreu-se à utilização de questionários. Osparticipantes foram expostos a diferentes tratamentos: o primeiro diz respeito ao tipo de empresa(empresa genérica vs. startup), o segundo ao tipo de serviço oferecido (automático vs. manual). Osresultados demonstram que em geral os participantes estão dispostos a pagar por um serviço degestão de herança digital. No entanto, o modelo empresarial da Ninebarc não foi completamentevalidado, o que revela uma necessidade de o verificar.pt_PT
dc.identifier.tid202522229pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/31218
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLean entrepreneurshippt_PT
dc.subjectHypothesispt_PT
dc.subjectTestingpt_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectOnline legacy planningpt_PT
dc.subjectNineBarcpt_PT
dc.subjectLean empreendedorespt_PT
dc.subjectHipótesept_PT
dc.subjectTestept_PT
dc.subjectGestão de herança digitalpt_PT
dc.titleExploring Customers’ Willingness to Pay for online legacy planning services using the Lean Entrepreneurship Method : a case study based on NineBarcpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152118014_Cedric Horstmann_DPDFA.pdf
Size:
977.61 KB
Format:
Adobe Portable Document Format