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Exploring Customers’ Willingness to Pay for online legacy planning services using the Lean Entrepreneurship Method : a case study based on NineBarc

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Abstract(s)

The Lean Startup Methodology has gained wide recognition among entrepreneurs. A recentevolution of this methodology has underlined the importance of a scientific approach toentrepreneurship: to assess whether a business model is valid, hypotheses about the valueproposition of a startup should be explicitly formulated and tested via sound empiricalapproaches. This thesis applies such a scientific approach to the case of Ninebarc, a newventure that offers an online legacy planning service. A survey is used to assess customers’willingness to pay for the value proposition offered by the startup. Respondents were exposedto different treatments: the first treatment was about the company type (generic company vs.start-up company), and the second treatment was about a feature (automated vs. manualcredential updates). The findings prove a general willingness to pay for an online legacyplanning service. However, the Ninebarc business model is only partially validated, whichwould indicate the need for some pivoting.
A metodologia Lean startup tem obtido um crescente reconhecimento entre empreendedores. Orecente desenvolvimento desta metodologia evidencia a importância de a abordar científicamenteno contexto do empreendorismo: avaliar se determinado modelo empresarial é válido, hipotetizar aproposta de valor de uma startup, formulando-a e testando-a explicitamente a partir de análisesempíricas. Esta dissertação visa aplicar esta abordagem científica à Ninebarc, uma recente empresaque oferece um serviço de planeamento de herança digital. De forma a determinar a predisposição apagar pela proposta de valor oferecida por esta startup, recorreu-se à utilização de questionários. Osparticipantes foram expostos a diferentes tratamentos: o primeiro diz respeito ao tipo de empresa(empresa genérica vs. startup), o segundo ao tipo de serviço oferecido (automático vs. manual). Osresultados demonstram que em geral os participantes estão dispostos a pagar por um serviço degestão de herança digital. No entanto, o modelo empresarial da Ninebarc não foi completamentevalidado, o que revela uma necessidade de o verificar.

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Lean entrepreneurship Hypothesis Testing Willingness to pay Online legacy planning NineBarc Lean empreendedores Hipótese Teste Gestão de herança digital

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