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The power of stories : luxury brand communication on social media

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorAndrade, Anna Carolina Forssblad Rebello de
dc.date.accessioned2021-10-06T08:03:54Z
dc.date.available2021-10-06T08:03:54Z
dc.date.issued2021-04-28
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore how luxury brands portray their values through storytelling on social media. A qualitative study was conducted due to the exploratory nature of this study using a multiple case study. Moreover, both primary and secondary data was collected. Primary data was collected through semi-structured interviews with three luxury brands and thereafter with potential consumers. The findings identified four ways luxury brands portray their values through the role of brand storytelling on social media: (1) guaranteeing consistency (2) maintaining authenticity (3) remaining aspirational (4) engaging and educating. The research adds to existing literature in the luxury sector and brand communicationpt_PT
dc.description.abstractO objetivo deste estudo é explorar a forma como as marcas de luxo retratam os seus valores através da narrativa de histórias nas redes sociais. Foi realizado um estudo qualitativo devido à natureza exploratória deste estudo, utilizando um estudo de caso múltiplo. Além disso, foram recolhidos dados primários e secundários. Os dados primários foram recolhidos através de entrevistas semiestruturadas com três marcas de luxo e posteriormente com potenciais consumidores. Os resultados identificaram quatro formas nas quais as marcas de luxo retratam os seus valores através da narrativa da história da marca nos meios de comunicação social: (1) garantindo a consistência (2) mantendo a autenticidade (3) permanecendo inspiracional (4) comprometido e educado. A investigação acrescenta à literatura existente no sector do luxo e da comunicação da marca.pt_PT
dc.identifier.tid202728765pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35400
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury brandspt_PT
dc.subjectBrand storytellingpt_PT
dc.subjectLuxury valuespt_PT
dc.subjectSocial mediapt_PT
dc.subjectMarcas de luxopt_PT
dc.subjectStorytellingpt_PT
dc.subjectValores de luxopt_PT
dc.subjectComunicação socialpt_PT
dc.titleThe power of stories : luxury brand communication on social mediapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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