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Development of a market entry and marketing strategy for Germany : internationalization of the portuguese swimwear startup Turquesa Beach

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorSchwäble, Moritz Christoph
dc.date.accessioned2018-07-31T12:47:07Z
dc.date.issued2018-03-16
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractTurquesa Beach an early startup for premium children swimwear wants to expand internationally to Germany. It sought the help from the master consulting project to analyze the swimwear market, assess the costs of entering, find the right marketing and entry strategy. The literature review analyzed the current state of the academic world on internationalization of new ventures and how networks affect the internationalization process. This is followed by current findings of researchers on digital marketing and the best practices. The analysis part characterizes the German swimwear market, compares different entry and marketing strategies. Based on the findings and the assessment of the firm, recommendations were drawn on how Turquesa Beach should proceed with its internationalization to Germany.pt_PT
dc.description.abstractA Turquesa Beach é uma start-up de fatos-de-banho premium para crianças que pretende expandir internacionalmente para a Alemanha. A empresa procurou a ajuda do consultor de forma a analisar o mercado de fatos-de-banho, calcular os custos de entrada e ainda encontrar as melhores estratégias de marketing para entrar no mercado. A revisão de literatura analisou os atuais pontos de vista do mundo académico em relação à internacionalização de start-ups, assim como possíveis ações que afetam o processo de internacionalização. De seguida, as conclusões e estratégias seguidas pelos autores dos artigos são apresentadas, particularmente tendo em conta marketing digital. No seguinte capítulo, é conduzida uma análise que caracteriza o mercado alemão, assim como diversos modos de entrada e estratégias de marketing são comparados. No último capítulo, de acordo com toda a análise previamente feita, conclusões e recomendações em relação à entrada da Turquesa Beach no mercado alemão serão escritas.pt_PT
dc.identifier.tid201888327pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25374
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectStart-uppt_PT
dc.subjectMarket entry strategypt_PT
dc.subjectMarketing strategypt_PT
dc.subjectGermanypt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectEstratégia de entrada a mercadospt_PT
dc.subjectEstratégia de marketingpt_PT
dc.subjectAlemanhapt_PT
dc.titleDevelopment of a market entry and marketing strategy for Germany : internationalization of the portuguese swimwear startup Turquesa Beachpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

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