Repository logo
 
Publication

The story of Vista Alegre Atlantis : how does a declining brand reposition for growth through internationalization?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSaraiva, Gonçalo
dc.contributor.authorTamen, Catarina Carmona Antunes dos Santos
dc.date.accessioned2019-02-21T10:46:07Z
dc.date.available2019-02-21T10:46:07Z
dc.date.issued2019-01-29
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThis dissertation is about Vista Alegre Atlantis and the preponderant role that its internationalization strategies had, in a context of almost bankruptcy, accompanied by an economic crisis, in the brand’s reinsertion on a road to success. Focusing mainly on the strategies implemented by the company, one can understand that these rely on three actions: defining priority markets, partnerships with renown designers, and an increase and adaptation in product portfolio. With these strategies, the company aimed to turn this internationalization specialized and focused, create higher brand notoriety and, lastly, make its products available in more points of sale. According to the company, these objectives are essential for an effective brand internationalization. Thus, Vista Alegre Atlantis’ history is documented and analyzed with theoretical contents with the objective on being discussed in a classroom environment.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação versa sobre a Vista Alegre Atlantis e o papel preponderante que as suas estratégias de internacionalização tiveram, num contexto de quase falência da marca, acompanhado por uma crise económica, na reinserção da marca numa rota de sucesso. Tendo como foco principal as estratégias implementadas pela empresa, é possível compreender que estas incidem, principalmente, em três ações: definição de mercados prioritários, parcerias com designers de renome, e aumento e adaptação do portfolio de produtos. Com estas estratégias, a marca visou tornar a internacionalização especializada e focada, criar uma maior notoriedade da marca, e, por fim, tornar os produtos acessíveis em mais pontos de venda. Objetivos estes que, de acordo com a empresa, são essenciais para um processo de internacionalização de marca eficaz. Deste modo, a história da Vista Alegre Atlantis é documentada e analisada com conteúdos teóricos com o intuito de ser discutida num ambiente de sala de aula.pt_PT
dc.identifier.tid202171248pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26944
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectTurnaroundpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectVista Alegre Atlantispt_PT
dc.titleThe story of Vista Alegre Atlantis : how does a declining brand reposition for growth through internationalization?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Dissertation.pdf
Size:
1.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: