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Internationalization strategies of Portuguese Companies to India : comparison between three strategies : Águas de Portugal, Efacec and Visabeira

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Ricardo César Ribeiro Ventura Ferreira
dc.contributor.authorGomes, Diogo José Alves Póvoa
dc.date.accessioned2018-11-29T14:43:12Z
dc.date.available2018-11-29T14:43:12Z
dc.date.issued2018-03-12
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractThe present dissertation deals with internationalization strategies from companies in a small country developed economy, Portugal, to one of the largest economies in the World, India, with the purpose of raise awareness of the vast the vast business opportunities that this country can offer to Portuguese enterprises. The central research question is: “Do Portuguese companies have the capacity to satisfy the necessities of a country like India?” This investigation analyses three very different options of internationalization: Outsourcing, luxury market and Indian social problems, where an in-depth investigation is made on these segments, followed by a case study of three Portuguese companies that are currently exploring, respectively, these internationalization options. Besides the economic, political and demographic factors discriminated by the companies as being extremely attractive for their expansion, the main conclusion of this investigation is that Portuguese enterprises have the capacity to satisfy the needs of a country with the size of India, and do not necessarily have to pass through Goa to have success in this vast market. Based on the results, personalized recommendations were made to the companies analyzed, as well as highlighting other attractive sectors for Portuguese firms.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação retrata as estratégias de internacionalização de empresas de uma pequena economia desenvolvida, Portugal, para uma das maiores economias do Mundo, India, com o objetivo de consciencializar as empresas portuguesas sobre as vastas oportunidades de negócio que este país pode oferecer. Sendo a questão de investigação central “ Será que as empresas portuguesas têm a capacidade de satisfazer as necessidades de um país como a India?”, esta investigação analisa três opções diferentes de internacionalização: Outsourcing, mercado de luxo e problemas sociais indianos, onde uma profunda investigação foi feita nestes segmentos, seguida por um caso de estudo a três empresas portuguesas que actualmente estão a explorar, respectivamente, estas opções de internacionalização. Para além dos factores económicos, políticos e demográficos discriminados pelas empresas como sendo extremamente atractivos para a sua expansão, as principais conclusões desta investigação são que as empresas portuguesas têm capacidade de satisfazer as necessidades de um país com o tamanho da Índia, e que não precisam de “passar” por Goa para terem sucesso neste vasto mercado. Com base nos resultados, foram feitas recomendações personalizadas a cada empresa, assim como realço outros sectores atraentes para empresas portuguesapt_PT
dc.identifier.tid201887738pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26237
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectIndian marketpt_PT
dc.subjectGrowth opportunitiespt_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectMercado indianopt_PT
dc.subjectOportunidades de crescimentopt_PT
dc.titleInternationalization strategies of Portuguese Companies to India : comparison between three strategies : Águas de Portugal, Efacec and Visabeirapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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