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Case study : international strategy - Quinta Vinhos de Portugal

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno
dc.contributor.authorCarvalho, André Brandão de
dc.date.accessioned2023-05-05T13:19:36Z
dc.date.available2023-05-05T13:19:36Z
dc.date.issued2022-10-17
dc.date.submitted2022
dc.description.abstractThe thesis here presented describes the course of a hypothetical Portuguese SME, Quinta Vinhos de Portugal, over the years. The case acts as a teaching tool, allowing students to apply strategic frameworks learned in the classroom to real-world situations. Quinta Vinhos de Portugal is a Portuguese wine producer located in the Arruda dos Vinhos region on the outskirts of Lisbon. The internationalization process came as a natural process due to the high level of competition in the national market. Adopting the international market, which nowadays represents more than 80% of the sales made by the company, has brought the company several challenges and adjustments that had to be made so the company could be successful in other markets. This case study is a genuine situation lived by a company since the beginning of the adoption of the internalization process for its business. Its main objective is to demonstrate all adjustments and adhesion made to be a successful business outside the Portuguese market.pt_PT
dc.description.abstractA tese aqui apresentada descreve o percurso de uma hipotética PME portuguesa, a Quinta Vinhos de Portugal ao longo dos anos. O caso funciona como uma ferramenta de ensino, permitindo que os alunos apliquem as estruturas estratégicas aprendidas em sala de aula em situações do mundo real. A Quinta Vinhos de Portugal é uma produtora de vinho portuguesa localizada na região de Arruda dos Vinhos, nos arredores de Lisboa. O processo de internacionalização veio como um processo natural devido ao alto nível de competição no mercado nacional. A adoção do mercado internacional, que hoje representa mais de 80% das vendas realizadas pela empresa, trouxe à empresa diversos desafios e ajustes que tiveram que ser feitos para que a empresa pudesse ter sucesso em outros mercados. Este estudo de caso é uma situação genuína vivida por uma empresa desde o início da adoção do processo de internalização para o seu negócio. O seu principal objetivo é demonstrar todos os ajustes e adesões feitas para ser um negócio de sucesso fora do mercado português.pt_PT
dc.identifier.tid203132114pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41044
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalization strategiespt_PT
dc.subjectEntry strategiespt_PT
dc.subjectWine industrypt_PT
dc.subjectPortuguese winept_PT
dc.subjectVertical integrationpt_PT
dc.subjectProduct differentiationpt_PT
dc.titleCase study : international strategy - Quinta Vinhos de Portugalpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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