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The internationalisation of social enterprises

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorBauer, Maximilian Nicolas
dc.date.accessioned2018-08-10T09:23:24Z
dc.date.issued2018-07-25
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractSocial enterprises, organizations that combine elements of business and charity, use the market to solve a social or environmental problem. The purpose of this dissertation is to fill the gap in the literature regarding the link of the field of internationalisation strategies and the field of social enterprises. It aims to identify how these organisations conduct the internationalisation decision and market selection. To answer, how social enterprises internationalise, a comparative case study with two social enterprises located in Portugal was conducted. Findings show that both companies internationalised for very different reasons, yet in both cases being “social” influenced the internationalisation decisions. The literature on internationalisation, especially the network model, can explain some of the results, others not.pt_PT
dc.description.abstractEmpresas sociais, organizações que combinam elementos de negócios e caridade, utilizam o mercado para resolver problemas sociais ou ambientais. O propósito desta dissertação é preencher a lacuna na literatura respeitante à relação entre a área de estratégias de internacionalização e a área de empresas sociais. Visa identificar como essas organizações comandam as decisões de internacionalização e a seleção do mercado. Para responder a como as empresas sociais se internacionalizam foi feito um estudo de caso comparativo, entre duas empresas sociais localizadas em Portugal. Os resultados demonstram que ambas as empresas se internacionalizaram por razões diferentes, ainda assim em ambos os casos o facto de serem de cariz social influência a decisão de internacionalização. A literatura sobre internacionalização, especialmente o network model, pode explicar parte dos resultados, mas não todos.pt_PT
dc.identifier.tid201961237pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25549
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial enterprisept_PT
dc.subjectHybrid organisationpt_PT
dc.subjectInternationalisationpt_PT
dc.subjectChallengespt_PT
dc.subjectEmpresas sociaispt_PT
dc.subjectOrganizações híbridaspt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectDesafiospt_PT
dc.titleThe internationalisation of social enterprisespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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