Repository logo
 
Publication

The future of luxury : how new luxury consumers are changing the marketing strategies of luxury fashion brands in the 21st century

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorKastanakis, Minas
dc.contributor.authorMarxen, Malin Louisa
dc.date.accessioned2023-09-18T07:26:23Z
dc.date.available2023-09-18T07:26:23Z
dc.date.issued2023-06-27
dc.date.submitted2023-06
dc.description.abstractThe rise in younger consumers due to the increase in spending power of Millennials, Generation Z, and Alpha has caused a shift in the luxury fashion industry. This research aims to investigate how luxury fashion brands can adapt their marketing strategies to successfully market to the new luxury consumer without losing the notion of exclusivity and luxury. Qualitative research, in the form of 5 interviews with marketing managers from luxury fashion brands (Gucci, Givenchy, Cartier, Ripa Ripa, and Zegna), was conducted to understand what is currently being done by main players in the industry, and what further steps might need to be taken. The findings suggest that luxury fashion brands must implement innovative solutions in the areas of sustainability, digitalization, and the customer retail experience in order to cater to the needs of new luxury consumers that were identified. Those needs included a strong desire for authentic sustainability and corporate responsibility, strong values and storytelling, as well as different product needs catered to their lifestyles and preferences. Additionally, it covers different strategic moves that brands can undertake to manage the luxury paradox, such as increasing prices, niche targeting and selective distribution.pt_PT
dc.description.abstractO aumento dos consumidores mais jovens, devido ao aumento do poder de compra dos Millennials, da Geração Z e dos Alpha, provocou uma mudança na indústria da moda de luxo. Esta investigação visa investigar de que forma as marcas de moda de luxo podem adaptar as suas estratégias de marketing para se dirigirem com sucesso ao novo consumidor de luxo sem perder a noção de exclusividade e luxo. Foi realizada uma investigação qualitativa, sob a forma de 5 entrevistas com gestores de marketing de marcas de moda de luxo (Gucci, Givenchy, Cartier, Ripa Ripa e Zegna), para compreender o que sê atualmente feito pelos principais intervenientes na indústria e outros passos podem ser necessários. Os resultados sugerem que as marcas de moda de luxo devem implementar soluções inovadoras nas áreas da sustentabilidade, digitalização e experiência de retalho do cliente, a fim de satisfazer as necessidades dos novos consumidores de luxo identificados. Estas incluíam um forte desejo de sustentabilidade autêntica e responsabilidade empresarial, valores fortes e narração de histórias, bem como diferentes necessidades de produtos adaptados aos seus estilos de vida e preferências. Além disso, aborda diferentes movimentos estratégicos que as marcas podem empreender para gerir o paradoxo do luxo, como o aumento dos preços, a orientação para nichos e a distribuição seletiva.pt_PT
dc.identifier.tid203328078pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/42417
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxurypt_PT
dc.subjectFashionpt_PT
dc.subjectConsumerspt_PT
dc.subjectLuxury paradoxpt_PT
dc.subjectDigitalizationpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectRetail experiencept_PT
dc.subjectExclusivitypt_PT
dc.subjectGeneration Zpt_PT
dc.subjectMillennialspt_PT
dc.subjectLuxopt_PT
dc.subjectModapt_PT
dc.subjectConsumidorespt_PT
dc.subjectParadoxo do luxopt_PT
dc.subjectDigitalizaçãopt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectExperiência de retalhopt_PT
dc.subjectExclusividadept_PT
dc.subjectGeração Zpt_PT
dc.titleThe future of luxury : how new luxury consumers are changing the marketing strategies of luxury fashion brands in the 21st centurypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203328078.pdf
Size:
564.55 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: