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Positioning strategy to attract international master students : Católica Lisbon case study

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Católica Lisbon is a leading Portuguese business schools that managed to establish itself with-in the Top25 of European business schools. During the next decade Católica Lisbon aims to further grow and improve the reputation of its Master of Science programs. The big challenge for the Portuguese business school thereby is to attract a greater number of diverse and high quality international students in a strong com-petitive environment. In order to evaluate if the current marketing and positioning strategy is adequate to achieve this mission, it is crucial for Católica Lisbon to understand international students and their decision patterns to choose a business school. This dissertation aims to analyze which drivers influence a student´s choice and if internation-al business students differ in how much they value hedonic and utilitarian dimensions in their decision. The literature review of this thesis gives an overview about hedonic and utilitarian decision making and introduces findings of previous researches in the area of higher educa-tion marketing. The case study describes the above stated challenge of Católica Lisbon in the context of its history and the developments in the European higher education market. Findings of a market research among international business students reveal that there are segments of utilitarian and hedonic-utilitarian driven students. These segments differ signifi-cantly in the importance they attribute to different factors in their choice and how likely they would choose a business school with Católica’s features.
A Católica Lisbon é uma proeminente Escola de Gestão Portuguesa que conseguiu estabelecer-se no Top 25 Europeu de Escolas de Gestão. Durante a próxima década, a Católica Lisbon ambiciona crescer ainda mais e melhorar a reputação dos seus programas de Mestrado em Gestão. O seu grande desafio é como tal a atração do maior número de candidatos internacionais de alta qualidade, numa indústria bastante competitiva. De forma a avaliar se a sua atual estratégia de marketing e posicionamento é adequada ao objetivo pretendido, é crucial que a Católica Lisbon compreenda os seus clientes internacionais e o seu processo de tomada de decisão. Esta dissertação visa analisar que fatores influenciam a escolha do estudante e se estudantes internacionais diferem entre si na sua avaliação de dimensões hedónicas e utilitárias. A Revisão Literária desta tese fornece uma visão geral sobre a tomada de decisão hedónica e utilitária e introduz resultados de diversos estudos na área da Educação Superior. O Caso de Estudo descreve o desafio da Católica Lisbon citado acima no contexto da sua história e do seu desenvolvimento no mercado europeu de Educação Superior. Os resultados do Estudo de Mercado revela que há estudantes motivados por fatores utilitários e estudantes motivados por fatores hedónico-utilitários, e que estes dois segmentos diferem significativamente no que respeita aos factores que mais valorizam na sua escolha, e na propensão de escolha de uma escola de gestão com as características da Católica Lisbon.

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Keywords

Marketing Strategy Positioning Higher education marketing Hedonic utilitarian decision making Hedonism Utiliarism Estratégia Posicionamento Targeting Marketing de Educação Superior Católica Lisbon Tomada de decisão hedónica utilitária Nova SBE Hedonismo Utilitarismo

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