Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The effect of price changes on the box office for the cinema industry : results from randomized field experiment

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203378172.pdf674.88 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The cinema industry is a highly competitive and dynamic market. Due to the features of the market, price changes have shown a growing interest in this sector. These strategies profoundly influence consumer behavior, consumption, and, consequently, box office revenue. Previous research has found a negative influence on the relationship of price with revenue. This thesis will deliver the primary outcomes of a field randomized experiment conceived to examine the effect of price changes on revenue inside the cinema industry. The experiment consisted of varying ticket prices for different rooms, with some rooms serving as control groups. For the data to be categorized as reliable, accurate, reliable and ensure robust outcomes, there was the need to prepare the data. Four regression models were built on understanding demand and revenue elasticity in the cinema theatre, examining the relationship between the number of tickets sold and price and revenue and price. Two simple regression models were created one for each result and two for multiple regression (expansion of simple regressions with adding covariates). These findings contribute to expanding the knowledge inside the industry. The results from this study will be a worthy resource not only inside the cinema industry but also for future analyses on consumption, dynamic prices, and the decision-making process of other industries.
A indústria cinematográfica é um mercado altamente competitivo e dinâmico. Devido às características do mercado, as alterações de preço têm apresentado um crescente interesse neste setor. Esta estratégia influencia profundamente o comportamento e o consumo do consumidor e, consequentemente, a receita da bilheteira. Pesquisas anteriores encontraram uma influência negativa na relação do preço com a receita. Esta tese fornecerá os resultados primários de uma experiência de campo randomizada concebida para examinar o efeito das mudanças de preços na bilheteira da indústria cinematográfica. A experiência consistiu em variar os preços dos bilhetes para diferentes salas, com algumas destas salas a servir como grupo de controlo. Para que os dados fossem categorizados como confiáveis, precisos e garantissem resultados mais confiáveis e robustos, houve a necessidade de preparar os dados. Quatro modelos de regressão foram construídos a partir da compreensão da elasticidade, da procura e da receita no cinema, examinando a relação entre o número de bilhetes vendidos e o preço, e a receita e o preço. Foram criados dois modelos de regressão simples um para cada resultado e dois de regressão múltipla (expansão das regressões simples com adição das covariantes). Estas descobertas contribuem para expandir o conhecimento dentro da indústria. Os resultados deste estudo serão um recurso valioso não só dentro da indústria cinematográfica, mas também para futuras análises sobre o consumo, preços dinâmicos e o processo de tomada de decisão de outras indústrias.

Description

Keywords

Cinema Randomized experiment Clusters Price changes Box office Panel data Regression analysis Experiência randomizada Aglomerados Alterações de preços Receita de bilheteira Dados em painel Análise regressão

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue