Repository logo
 
Publication

Internationalization of small and medium-sized companies : the case of the Canarian food and beverage industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Ricardo Ferreira
dc.contributor.authorSantos, Claudia Manescau
dc.date.accessioned2023-05-08T07:43:15Z
dc.date.available2023-05-08T07:43:15Z
dc.date.issued2022-10-25
dc.date.submitted2022-09
dc.description.abstractThe thesis presented describes the situation at the time of internationalization of food and beverage SMEs in the Canary Islands. The case plays the role of a didactic tool as it allows students to apply theories and strategic frameworks they learn in class to a real-life situation. The Canary Islands are a group of Spanish islands in Africa, where internationalization is complex. There are several food and beverage companies that are not only unique, they are of high quality, so several companies want to internationalize and make known fantastic products of the islands. This region has more than 15 million tourists a year, one of the main sources of the islands, so many companies see possibilities through tourism.pt_PT
dc.description.abstractA tese aqui apresentada descreve a situação na altura da internacionalização das PMEs do sector alimentar e de bebidas nas Ilhas Canárias. O caso desempenha o papel de ferramenta didáctica, uma vez que permite aos estudantes aplicar os quadros estratégicos que aprendem nas aulas a uma situação prática. As Ilhas Canárias são um grupo de ilhas espanholas em África, onde a internacionalização é complexa. Existem várias empresas de alimentos e bebidas que não são apenas únicas, são de alta qualidade, pelo que várias empresas querem internacionalizar e dar a conhecer produtos fantásticos das ilhas. Esta região tem mais de 15 milhões de turistas por ano, uma das principais fontes das ilhas, pelo que muitas empresas veem possibilidades através do turismo.pt_PT
dc.identifier.tid203132840pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41049
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectInternational strategypt_PT
dc.subjectCanary islandspt_PT
dc.subjectFood and beverage industries and differentiationpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectEstratégia internacionalpt_PT
dc.subjectIlhas Canáriaspt_PT
dc.subjectIndústrias alimentares e de bebidas e diferenciaçãopt_PT
dc.titleInternationalization of small and medium-sized companies : the case of the Canarian food and beverage industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203132840.pdf
Size:
2.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203132840.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: