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Prospective memory : impact of age and grocery shopping frequency on memory performance

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Remembering to do things at the right time, is as important as being able to retrieve information from our past. For this reason, prospective memory is an important concept one should bear in mind in order to maintain function in everyday life. This dissertation seeks to understand to what extent does age and frequency influence memory performance for the prospective task of grocery shopping. Particularly, to test if consumers who are older and have more experience in performing grocery shopping tasks, are those who have the best memory to recall specific items, after a short interval of time. To achieve this aim, 181 participants from ages between 19 and 66 years old were surveyed. Results indicated that neither higher age nor higher frequency have a correlation with higher memory performance scores. Despite this, a positive correlation was found between higher age and higher grocery shopping frequency, meaning that older people tend to visit grocery stores more often than do younger ones. For future research is advised to collect a larger sample size, in order to provide more accurate results.
Ter a capacidade de nos lembrarmos de executar tarefas no momento certo, é tão importante quanto podermos recuperar informações acerca do nosso passado. Por este motivo, para que se mantenha um funcionamento correto do nosso dia-a-dia, a memória prospectiva é um conceito essencial a ter em consideração. Este estudo visa compreender em que medida a idade e a frequência influenciam o desempenho da memória para a tarefa prospectiva de compras de supermercado. Em particular, testar se os consumidores com mais idade e que frequentam os supermercados com maior frequência, são aqueles que apresentam melhores desempenhos de memória para se lembrarem de produtos específicos, após um curto intervalo de tempo. De forma a alcançar este objetivo, foram inquiridas 181 pessoas com idades compreendidas entre os 19 e os 66 anos de idade. Os resultados demonstraram que nem mais idade, nem mais frequência têm uma correlação com um melhor desempenho de memória. Apesar disso, foi encontrada uma correlação positiva entre idade mais elevada, e uma maior frequência em compras, o que significa que pessoas com maior idade tendem a frequentar mais os supermercados do que a pessoas mais jovens. Para futuros estudos e pesquisas, é aconselhado recolher uma maior amostra, de forma a obter resultados mais precisos.

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Prospective Memory Time Age Frequency Grocery Shopping Products Memória Prospectiva Tempo Idade Frequência Supermercado Produtos

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