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To split or not to split : a business strategy case study on EY’s proposed break up under Project Everest

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The thesis develops and analyzes a Case Study on Ernst & Young's global leadership's proposition of splitting its audit and consulting divisions to seize new growth opportunities under Project Everest. The case's central issue concerns a well-performing firm reviewing its strategic and organizational dimensions to address uncertainty in external factors and unlock growth potential by separating its businesses. The primary consideration in the strategic decision is whether the benefits of separating businesses outweigh the risks of the separation and if sufficient managerial alignment can be created to execute the split. The analysis concludes various internal and external factors that make a separation feasible and exemplifies the changes in internal capabilities and competitive forces for separated businesses. It uncovers a highly competitive environment that exposes the firm to risks despite its stable historic performance. A Literature Review on topics related to the main issues raised by the Case Study, and a Teaching note offered to help instructors using the Case Study for in-class discussion show that in addition to competitive forces, managers' individual incentives are decisive in strategy development and bias their strategic evaluation.
A tese desenvolve e analisa um Estudo de Caso sobre a proposta da liderança global da Ernst & Young de separar suas divisões de auditoria e consultoria para aproveitar novas oportunidades de crescimento sob o Projeto Everest. A questão central do caso diz respeito a uma empresa de bom desempenho que está revisando suas dimensões estratégicas e organizacionais para lidar com a incerteza nos fatores externos e liberar potencial de crescimento ao separar seus negócios. A principal consideração na decisão estratégica é se os benefícios de separar os negócios superam os riscos da separação. A análise conclui diversos fatores internos e externos que tornam a separação viável e exemplifica as mudanças nas capacidades internas e nas forças competitivas para os negócios separados. Ela revela um ambiente altamente competitivo que expõe a empresa a riscos, apesar de seu desempenho histórico estável. Uma Revisão da Literatura sobre tópicos relacionados às principais questões levantadas pelo Estudo de Caso, e uma Nota de Ensino oferecida para ajudar instrutores a utilizar o Estudo de Caso para discussões em sala de aula mostram que, além das forças competitivas, os incentivos individuais dos gestores são decisivos no desenvolvimento da estratégia e tendem a enviesar sua avaliação estratégica.

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Keywords

Business separation Strategy analysis Resources and capabilities Competitive forces EY Audit Consulting Spin-off IPO Management's incentives Separação de empresas Análise estratégica Recursos e capacidades Forças competitivas Auditoria Consultoria Incentivos da gestão

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