Repository logo
 
Publication

Audience’s motivations to attend Classic Theatre : challenge or threat?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBraga, João Niza
dc.contributor.authorGonçalves, Mafalda Bento Franco
dc.date.accessioned2019-02-25T09:14:25Z
dc.date.available2019-02-25T09:14:25Z
dc.date.issued2019-01-31
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractNowadays, it is getting harder to capture consumers’ attention. There are thousands of brands trying to be the first choice in the decision process. This task is even harder concerning to leisure events. The culture is an area difficult to get a connection with people. The arts live experiences have been somehow devalued. The big challenge is to make the culture a desired product, to take the art to those who would never consume it and get their interest. It is vital to understand the audience’s goals, their motivations to attend or not to, and then fulfill them. The present dissertation aims to identify the main perceptions in regards the experiences of different shows - Classic plays, Popular shows and Stand-Up Comedy, at intellectual, emotional, Values and immersion level (self-dimensions). It is an attempt to confirm that, when they have the selfthreatened, people are less interested in Classical plays, their perceptions are worsened and influenced by the mood. An online survey was run gathering 222 valid answers. Three conditions were randomly applied – control condition, affirmation and threat manipulations. In all cases, synopses of three different shows were presented, and respondents were asked to evaluate how their experience would be. The results’ analysis enabled a comparison between shows and within conditions towards identifying significant differences regarding the participants’ perceptions across all dimensions of self.pt_PT
dc.description.abstractNos dias de hoje, é cada vez mais difícil captar a atenção dos consumidores. Há mil marcas que tentam ser a primeira escolha no processo de decisão. Esta tarefa torna-se ainda mais difícil no que diz respeito aos eventos de lazer. A cultura é uma área difícil de conseguir uma ligação com as pessoas. O grande desafio é tornar a cultura num produto desejado, levar a arte a quem nunca a consome e ganhar o seu interesse. É crucial perceber os objetivos da audiência, quais as motivações que os leva a assistir ou não, e concretizá-las. A presente dissertação visa identificar as principais perceções em relação às experiências em diferentes espetáculos - peças clássicas, espetáculos populares e comédia de Stand-Up, ao nível intelectual, emocional, de valores e de imersão (dimensões do ego). É uma tentativa de comprovar que, quando têm o ego ameaçado, as pessoas estão menos interessadas em peças clássicas, as suas perceções são agravadas e influenciadas pelo humor. Uma pesquisa online foi realizada reunindo 222 respostas válidas. Foram aplicadas aleatoriamente três condições – uma condição de controlo, manipulações de afirmação e de ameaça. Em todos os casos, foram apresentadas sinopses de três espetáculos diferentes, e foi pedido aos inquiridos para avaliar como seria sua experiência. A análise dos resultados permitiu uma comparação entre espetáculos e dentro de cada condição, para identificar quais as diferenças significativas em relação às perceções dos participantes por todas as dimensões.pt_PT
dc.identifier.tid202171434pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26998
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSelf-identitypt_PT
dc.subjectSelf-manipulationspt_PT
dc.subjectWillingness to attendpt_PT
dc.subjectHedonic experiencept_PT
dc.subjectClassical Theatrept_PT
dc.subjectPopular Theatrept_PT
dc.subjectStand-up comedy and sacrosanct valuespt_PT
dc.subjectIdentidade individualpt_PT
dc.subjectManipulação de egopt_PT
dc.subjectDisposição para participarpt_PT
dc.subjectExperiência hedónicapt_PT
dc.subjectTeatro Clássicopt_PT
dc.subjectTeatro Popularpt_PT
dc.subjectComédia de stand-up e valores sacrossantospt_PT
dc.titleAudience’s motivations to attend Classic Theatre : challenge or threat?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152117070MafaldaGonçalves.pdf
Size:
1.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: