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Establishing a growth strategy for a start-up : the Selfie Stick Portugal case

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo
dc.contributor.authorAmaral, Inês Mirpuri Branco
dc.date.accessioned2015-09-21T13:01:29Z
dc.date.available2015-09-21T13:01:29Z
dc.date.issued2015-07-10
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractSelfie Stick Portugal was launched in December 2014, after selfies became a worldwide phenomenon, and social networks part of everyone’s daily life in Portugal. Even though customers could already find the product online, Selfie Stick Portugal enjoyed a first mover advantage by being the first selling the Selfie Stick in a physical store in Portugal. Nevertheless, new competitors soon started arising in the market, and some were even offering lower prices while selling their products in a similar packaging as Selfie Stick Portugal, making the product look, at a first sight, exactly the same and the price difference unjustifiable. Being the Selfie Stick a one-time purchase product it was crucial to milk the business as much and fast as possible, before competitors started increasing their market share. As a start-up with limited capital available, Selfie Stick Portugal had a tough decision ahead: either to invest in a new Shop Spot in Norte Shopping or in the repackaging of its products with an exclusive design.por
dc.description.abstractA Selfie Stick Portugal foi lançada em Dezembro de 2014, depois do fenómeno das selfies e das redes sociais começarem a fazer parte do dia-a-dia dos portugueses. Embora o Selfie Stick pudesse, até aí, ser comprado online, a empresa usufruiu de uma vantagem competitiva ao ser a primeira a entrar no mercado português com uma loja física. Novos concorrentes surgiram entretanto no mercado e iniciaram a comercialização deste produto, alguns deles oferecendo preços mais baixos e até uma embalagem semelhante à da Selfie Stick Portugal, pelo que à primeira vista os produtos pareciam totalmente iguais não se justificando, para os clientes, a diferença de preço. Considerando o Selfie Stick como produto de compra única, era essencial que a empresa atingisse o máximo número de pessoas o mais rapidamente possível, antes dos concorrentes começarem a ganhar quota de mercado. Sendo uma start-up, o capital detido pela Selfie Stick Portugal era ainda limitado pelo que era necessário tomar uma decisão respeitante à estratégia de crescimento da empresa: ou investir numa nova Spot Shop localizada no Norte Shopping, ou numa nova embalagem com um design exclusivo capaz de diferenciar à 1ªvista o Selfie Stick Portugal do Selfie Stick da oferecido pela concorrência.por
dc.identifier.tid201170744
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/18296
dc.language.isoporpor
dc.titleEstablishing a growth strategy for a start-up : the Selfie Stick Portugal casepor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

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