Repository logo
 
Publication

Mobile Apps for healthy living : segmenting and profiling offer according to user needs

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Ana Isabel de Almeida
dc.contributor.authorSiesenop, Raphael Dananjaya
dc.date.accessioned2019-02-20T09:20:13Z
dc.date.available2019-02-20T09:20:13Z
dc.date.issued2019-02-07
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractLiving a healthy lifestyle is becoming increasingly relevant for contemporary society. As a result, health and lifestyle apps are on their way to become the dominant technological tool in supporting such a healthy lifestyle. For that reason, it becomes essential for app developers to understand what exactly consumers consider a healthy lifestyle, in order to design apps that satisfy user needs and ensure enduring success in the health and lifestyle app market. The present study identifies the key activities and goals consumers associate with a healthy lifestyle and assesses to which degree the five health and lifestyle apps, MyFitnessPal, Runtastic, Seven, Sleep Better and Headspace facilitate them. To this end, primary data was obtained by conducting a survey, in which respondents, among other questions, were asked to provide their associations with a healthy lifestyle. The results were compared with qualitative secondary data about the five different health and lifestyle apps. In addition, the apps were matched with a taxonomy of behavioural change processes. The results show that consumers’ understanding of a healthy lifestyle is much more varied and complex than the literature suggests. Moreover, findings showed which parts of a healthy lifestyle are well matched by current apps and which are not. Also, it was seen that current apps should integrate more behaviour change techniques that enhance motivation. In conclusion, these findings are relevant for app developers in designing successful health and lifestyle apps that meet different consumer needs in order to ensure engagement and retention.pt_PT
dc.description.abstractViver um estilo de vida saudável é cada vez mais relevante para a sociedade contemporânea. Como resultado, as aplicações de saúde e estilo de vida estão a caminho de se tornarem a ferramenta tecnológica dominante no apoio a um estilo de vida saudável. Por essa razão, torna-se essencial que os desenvolvedores de aplicativos entendam exatamente o que os consumidores consideram um estilo de vida saudável, a fim de criar aplicativos que satisfaçam as necessidades dos usuários e garantam um sucesso duradouro no mercado de aplicativos de saúde e estilo de vida. O presente estudo identifica as principais atividades e objetivos que os consumidores associam a um estilo de vida saudável e avalia até que ponto os cinco aplicativos de saúde e estilo de vida, MyFitnessPal, Runtastic, Seven, Sleep Better e Headspace os facilitam. Para isso, os dados primários foram obtidos por meio da realização de uma pesquisa, na qual os entrevistados, entre outras questões, foram convidados a proporcionar às suas associações um estilo de vida saudável. Os resultados foram comparados com dados secundários qualitativos sobre as cinco diferentes aplicações de saúde e estilo de vida. Além disso, as aplicações foram combinadas com uma taxonomia de processos de mudança comportamental. Os resultados mostram que a compreensão dos consumidores sobre um estilo de vida saudável é muito mais variada e complexa do que a literatura sugere. Além disso, os resultados mostraram quais as partes de um estilo de vida saudável que são bem correspondidas pelas aplicações atuais e quais as que não o são. Além disso, verificou-se que as aplicações atuais devem integrar mais técnicas de mudança de comportamento que aumentem a motivação. Em conclusão, estas conclusões são relevantes para os criadores de aplicações na conceção de aplicações bem-sucedidas de saúde e estilo de vida que satisfaçam as diferentes necessidades dos consumidores, a fim de garantir o seu envolvimento e retenção.pt_PT
dc.identifier.tid202171370pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26916
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectHealthy lifestylept_PT
dc.subjectHealth and lifestyle appspt_PT
dc.subjectApp designpt_PT
dc.subjectBehaviour change techniquept_PT
dc.subjectUser engagementpt_PT
dc.subjectEstilo de vida saudávelpt_PT
dc.subjectAplicações de saúde e estilo de vidapt_PT
dc.subjectDesign de aplicativospt_PT
dc.subjectTécnica de mudança de comportamentopt_PT
dc.subjectEngajamento do usuáriopt_PT
dc.titleMobile Apps for healthy living : segmenting and profiling offer according to user needspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Master Thesis Raphael Siesenop.pdf
Size:
984.06 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: