Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A Taste of Asia : local service food experience in Asia

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
202964868.pdf604.57 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Food is an essential part of the travel experience in today's tourism industry. Therefore, it is necessary to enhance local cuisines experience to increase the ability to attract tourists. This thesis aims to understand which Asia local food consumption value had contributed to the intention to revisit Asia countries of tourists. By understanding the drivers of tourist’s behavior , the service providers, restaurants, and local tourist departments can improve the food tourism industry in the region to attract more tourists. A quantitative research approach was used to analyze information from a data set of 261 European and American travelers. Based on the result of EFA, there are three food consumption values that the European and American travelers paid attention to which are food location value, food emotional value and food price and quality value. The result of EFA analysis in this dissertation is different from the previous finding which found food price value and food quality value as two distinctive values. This research found that European and American travelers consider food prices to be fair and worth the quality of food. Multiple regression has been conducted and found that food emotional value and food location value have statistically significant impact on the intention to revisit Asia countries. With this result, it is recommended for restaurant and local tourist departments to focus on improving service quality to leave an emotional impression on visitors and enhancing location factors to attract people and increase the likelihood that they will return in the future.
No setor do turismo a gastronomia é uma parte essencial da experiência. Consequentemente, para atrair mais turistas é necessário melhorar a experiência relacionada com a gastronomia local. Esta dissertação tem como objetivo identificar os atributos relacionados com a gastronomia asiática que mais contribuem para a intenção de revistar um país na Asia. Conhecer os hábitos gastronómicos dos turistas permite ao setor da restauração, ao turismo local e a outros serviços relacionados melhorar as suas ofertas gastronómicas e assim atrair mais turistas Ocidentais. Foi utilizada uma metodologia quantitativa para analisar um questionário com 261 respostas válidas de turistas oriundos da Europa e da América do Norte. Os Resultados indicam três variáveis que os turistas europeus e americanos valorizam: i) o local onde são servidas as refeições; ii) as emoções que a gastronomia local desperta e iii) o preço/qualidade das refeições. Adicionalmente os Turistas Europeus e Americanos consideram relevante o preço justo das refeições e a qualidade da comida. Os resultados da regressão múltipla indicam que as emoções que a gastronomia local desperta e o local onde são servidas têm impacto estatisticamente significativo na intenção de revisitar um pais Asiático. Do ponto de vista prático, é recomendado que os restaurantes e o turismo local melhorem a qualidade do serviço potenciando a ligação emocional à gastronomia e ao local com a finalidade de atrair mais turistas e aumentar a probabilidade de revisitar o pais.

Description

Keywords

Food tourism Asian food Local food Food consumption value Turismo gastronómico Comida asiática Comida local Valor do consumo alimentar

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue