Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Internal communication on mental health in the German technology industry : what does generation z really want?

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203898613.pdf2.34 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

With Generation Z entering the workforce, organizations have new employees of unique characteristics, attitudes and needs. Not only is the mental health of Generation Z often worse than those of other generations, but when working in the technology industry, employees are often suffering from burnout or stress, influencing their overall mental health. Therefore, organizations have started to support employees on mental health and wellbeing through internal communication. Yet, limited research available, which is why this dissertation aims to answer the following research question: “How can internal communication strategies be affected by the mental health needs of Generation Z employees in the technology industry in Germany?". Through a mixed method approach, a quantitative survey of 107 answers of Generation Z employees in the German technology industry uncovered their opinions and attitudes towards mental health communication. At the same time, seven qualitative interviews with internal communication and/or human resource experts investigated current strategies on mental health in the technology industry, to draw a comparison between the strategies utilized, and those wanted. The results show that while there is an overall alignment between the current strategies and needs of Generation Z, organizations need to pay more attention to topics that are relevant to the generation, as well as shifting away from simply communicating about the topic, but truly integrating it into their overall strategies to ensure employee engagement.
Com a entrada da Geração Z no mercado de trabalho, as organizações têm novos trabalhadores com caraterísticas, atitudes e necessidades únicas. Não só a saúde mental da Geração Z é frequentemente pior do que a das outras gerações, como também, quando trabalham na indústria tecnológica, os colaboradores sofrem frequentemente de esgotamento ou stress, o que influencia a sua saúde mental geral. Por conseguinte, as organizações começaram a apoiar os seus colaboradores em relação a saúde mental e bem-estar através da comunicação interna. No entanto, a literatura disponível é limitada, razão pela qual esta dissertação pretende responder à seguinte questão de investigação: "Como é que as estratégias de comunicação interna podem ser afectadas pelas necessidades de saúde mental dos colaboradores da Geração Z na indústria tecnológica na Alemanha?". Através de uma abordagem de método misto, um inquérito quantitativo de 107 respostas de empregados da Geração Z na indústria tecnológica alemã revelou opiniões e atitudes em relação à comunicação sobre saúde mental. Ao mesmo tempo, sete entrevistas qualitativas com especialistas em comunicação interna e/ou recursos humanos investigaram as estratégias actuais sobre a saúde mental na indústria tecnológica, para estabelecer uma comparação entre as estratégias utilizadas e as desejadas. Os resultados mostram que, embora exista um alinhamento geral entre as estratégias actuais e as necessidades da Geração Z, as organizações precisam de prestar mais atenção aos tópicos que são relevantes para a geração, bem como deixar de simplesmente comunicar o assunto, e, em vez disso, integrá-lo verdadeiramente nas suas estratégias gerais para garantir o envolvimento dos colaboradores.

Description

Keywords

Mental health Wellbeing Internal communication Strategies Generation z

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License

Without CC licence