Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
407.67 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O Heroic Imagination Project (HIP) procura redefinir o heroísmo e torná-lo mais relevante para a atualidade, com base na convicção de que não é uma competência exclusiva de pessoas excecionais, mas antes uma mentalidade e um conjunto de hábitos de natureza prossocial que podem ser aprendidos, incentivados e modelados, e são alcançáveis por qualquer pessoa em qualquer momento da sua vida (Zimbardo, s.d.). O desenvolvimento de uma imaginação heroica prepara o indivíduo para tomar medidas, se e quando a hora chegar. Ao se autorrotularem, "Eu sou um herói-em-espera" aumenta a probabilidade de tomarem uma ação heroica, quando a situação exige tal comportamento manifesto, incentivando-os a identificar atributos pessoais que são necessários para a ação heroica (Blau, Franco & Zimbardo, 2009). Este projeto tem como objetivo adaptar e validar uma das escalas do protocolo de avaliação do HIP Educacional. A amostra é composta por 1500 participantes. Após a composição da amostra, os dados adquiridos foram lançados numa base de dados informática e processados pelo programa estatístico SPSS. Esta escala revelou boas características psicométricas, permitindo a utilização desta versão em Portugal.
The Heroic Imagination Project (HIP) seeks to redefine heroism and make it more relevant to the present, based on the conviction that it is not an exclusive competence of exceptional people, but a mindset and a set of prosocial nature of habits that can be learned, encouraged and modeled, and are achievable by anyone at any time in your life (Zimbardo, sd). The development of a heroic imagination prepares the person to take action if and when the time comes. When we self-label, "I am a hero-in-waiting" increases the likelihood of taking a heroic action when the situation demands such overt behavior, encouraging them to identify personal attributes that are needed for heroic action (Blau, Franco & Zimbardo, 2009). This project aims to adapt and validate one of the scales of Educational HIP assessment protocol. The sample consists of 1500 participants. After the sample, the acquired data were released in a computer database and processed by SPSS. This scale showed good psychometric characteristics, allowing the use of this version in Portugal.
The Heroic Imagination Project (HIP) seeks to redefine heroism and make it more relevant to the present, based on the conviction that it is not an exclusive competence of exceptional people, but a mindset and a set of prosocial nature of habits that can be learned, encouraged and modeled, and are achievable by anyone at any time in your life (Zimbardo, sd). The development of a heroic imagination prepares the person to take action if and when the time comes. When we self-label, "I am a hero-in-waiting" increases the likelihood of taking a heroic action when the situation demands such overt behavior, encouraging them to identify personal attributes that are needed for heroic action (Blau, Franco & Zimbardo, 2009). This project aims to adapt and validate one of the scales of Educational HIP assessment protocol. The sample consists of 1500 participants. After the sample, the acquired data were released in a computer database and processed by SPSS. This scale showed good psychometric characteristics, allowing the use of this version in Portugal.
Description
Keywords
Altruísmo Imaginação heróica Escola Heroísmo Altruism Heroic imagination School Heroism