Repository logo
 
Publication

Navigating the consumer electronics retail market in Portugal throughout the COVID-19 pandemic : Worten’s strategic response : a strategy case study

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno César de Jesus Guerra
dc.contributor.authorMccollum, Patrick Denis
dc.date.accessioned2021-11-02T15:46:41Z
dc.date.available2021-11-02T15:46:41Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThroughout 2020, the global pandemic of COVID-19 spread throughout the world and functioned as an exogenous shock that greatly impacted many levels of society. This case study outlines how the Portuguese consumer electronics retailer Worten navigated the complex business environment of the Portuguese consumer electronics market throughout the pandemic to increase their market share in Portugal, and briefly how they navigated the Spanish market. This is followed by four assignment questions that can be used to analyze the case study, as well with suggested answers. This master thesis can be viewed as a teaching vehicle that allows students to apply theoretical frameworks from the field of strategic management, namely PEST-analysis, dynamic capabilities, the resource-based view and core capabilities onto a real-world situation.pt_PT
dc.description.abstractNo decorrer do ano 2020 o virus COVID-19 espalhou-se pelo mundo inteiro e provocou perturbações exógenas que impactaram em vários sectores da sociedade. Esta caso de estudo procura explicar como o retalhista Worten conseguiu aumentar a sua quota de mercado em Portugal durante esta pandemia global, bem como, mas de forma mais breve o seu plano de ação no mercado espanhol. Para esta analise apresento quatro perguntas cháve e as respectivas sugestões de resposta. Esta tese de mestrado pode ser vista como um método de aprendizagem que permite aos alunos aplicar este modelo teórico de gestão estratégica em Analise PEST, capacidades dinâmicas, utilização de recursos naturais e capacidades essenciais a uma situação da vida real.pt_PT
dc.identifier.tid202751589pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35755
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCovid-19pt_PT
dc.subjectStrategic changept_PT
dc.subjectPESTELpt_PT
dc.subjectDynamic capabilitiespt_PT
dc.subjectCore capabilitiespt_PT
dc.subjectThe resource-based viewpt_PT
dc.subjectCrisispt_PT
dc.subjectMudança estratégicapt_PT
dc.subjectCapacidades dinâmicaspt_PT
dc.subjectCapacidades essenciaispt_PT
dc.subjectUtilização de recursos naturaispt_PT
dc.subjectCrisept_PT
dc.titleNavigating the consumer electronics retail market in Portugal throughout the COVID-19 pandemic : Worten’s strategic response : a strategy case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202751589.pdf
Size:
957.87 KB
Format:
Adobe Portable Document Format