Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The impact of CSR in people’s enhancement with art : a case study of Fundação Calouste Gulbenkian

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
pdfa_Final_CA_152117069.pdf391.59 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The present research studies the effect of Corporate Social Responsibility (CSR) as a tool to increase people’s enhancement with art through the willingness to go to artistic events which promote specific social causes. Art has proven to be a subject of extremely importance either for communities as for individuals. The relationship between CSR and willingness to attend to events is analyzed in this research having as case study Fundação Calouste Gulbenkian (FCG). Different aspects of CSR are investigated, such as CSR awareness, FCG reputation and the importance of art in the background. The CSR implications over willingness to attend to events are not direct, although some effect might be found. It has no direct effect over people’s willingness to attend when the social initiatives are linked to specific events, although, people who are more aware of Gulbenkian social initiatives have better reputation of the foundation, which itself has effect over the willingness to attend. Further the relationship with art during the background is of extremely importance, once it increases the willingness to keep this relationship during adulthood. CSR must be used as a way to promote art events, not directly, but keeping a clear relation between the company and the corporate social initiatives, using it to increase the company’s reputation, and therefore, increase people’s interest in the art and events.
A investigação apresentada pretende estudar o efeito da responsabilidade social das empresas (SER) como ferramenta para aumentar o envolvimento dos indivíduos com a arte através do interesse em eventos específicos que promovem causas sociais específicas. A arte tem provado ser um tema de extrema importância, tanto para comunidades como para os indivíduos. A relação entre a RSE e o interesse nos eventos é analisado nesta investigação tendo como caso de estudo a Fundação Calouste Gulbenkian (FCG), estudando diferentes aspetos de RSE, tal como a consciência de RSE, Reputação da FCG e a importância do contacto com a arte no passado. O efeito da RSE no interesse nos eventos não é direto, apesar de poder ser encontrado algum efeito. A RSE não tem efeito sobre interesse quando promove eventos específicos, ainda assim, as pessoas que estão mais conscientes das iniciativas sociais da Gulbenkian, consideram uma reputação mais alta da empresa, o que por si tem efeito sobre esse mesmo interesse. A relação com a arte no passado é extremamente importante, uma vez que aumenta o interesse em manter a relação durante o período adulto. As iniciativas de RSE deverão ser utilizadas como forma de promover eventos de arte, não diretamente, mas mantendo uma relação clara entre a empresa e essas mesmas iniciativas, utilizando-as como forma de aumentar a reputação, e por consequência, aumentar o interesse das pessoas na arte e nos eventos.

Description

Keywords

CSR FCG Willingness to attend Awareness Reputation RSE Interesse em eventos Consciência Reputação

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue