Repository logo
 
Publication

The relationship between corporate sustainability and corporate culture : identification of the core corporate values that drive sustainability in business

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta
dc.contributor.authorBienert, Konstantin Noah Ernst
dc.date.accessioned2023-06-02T07:46:43Z
dc.date.available2024-01-03T01:30:38Z
dc.date.issued2023-01-27
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractIn this article, the role of corporate culture and more specifically corporate value models in guiding consultancies within their sustainable business approach is explored. The research examined how certain corporate values are implemented and realized to achieve the company's sustainability goals. It also discussed how the two leading consulting firms, BCG and McKinsey, align their business practices with their values and promote sustainable development. Through an in­depth content analysis of ESG, Social Responsibility and Sustainability Reports, combining qualitative and quantitative methodologies, significant insights about the role of corporate culture and value structures in the sustainable business strategies were discovered. Accordingly, consulting firms don't strictly follow only one competing value model to achieve their corporate sustainability vision. The analysis discovered that the consultancies' corporate sustainability initiatives are deeply rooted in the Human Relations Value Model and the Open Systems Value Model. This is driven by fundamental and guiding corporate sustainability initiatives such as diverse and inclusive development and recruitment, delivering long­term social impact to communities, and actively reducing emissions and contributing to climate change. By this means, the relevance of sustainable leadership was outlined and a framework for the interrelationship of corporate sustainability and corporate culture was established. The analyzed consulting companies define themselves as value­driven people businesses who work on the management level to establish CS­driven change processes with clients and thus proactively shape the market.pt_PT
dc.description.abstractNeste artigo, é explorado o papel da cultura corporativa e, mais especificamente, os modelos de valor corporativo na orientação das consultoras dentro da sua abordagem de negócios sustentáveis. A pesquisa examinou como certos valores corporativos são implementados e operacionalizados para atingir as metas de sustentabilidade da empresa. Também discutiu como as duas principais consultorias alinham as suas práticas de negócios com seus valores, além de promover o desenvolvimento sustentável. Por meio de uma análise de conteúdo aprofundada dos relatórios Sustentabilidade, e combinando métodos qualitativos e quantitativos, foram descobertos insights significativos sobre o papel da cultura corporativa. Verificou­se que as consultorias seguem uma combinação de modelos de valor para alcançar a sua visão de sustentabilidade corporativa. A análise descobriu que as iniciativas de sustentabilidade corporativa das consultorias estão profundamente enraizadas no Modelo de Valor de Relações Humanas e de Valor de Sistemas Abertos. Isso é impulsionado por iniciativas de sustentabilidade corporativa fundamentais e orientadoras, como desenvolvimento, educação e recrutamento diversificados e inclusivos, gerando impacto social de longo prazo para os seus clientes e comunidades, reduzindo ativamente as emissões e prevenindo e contribuindo para as mudanças climáticas. Desta forma, foi delineada a relevância da liderança sustentável e estabelecido um quadro para a inter­relação entre a SC e a cultura empresarial. As empresas de consultoria analisadas definem­se a si próprias como empresas de pessoas orientadas para o valor que trabalham ao nível da gestão para estabelecer processos de mudança orientados para a SC com os clientes e assim moldar proactivamente o mercado.pt_PT
dc.identifier.tid203278321pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41294
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCorporate sustainabilitypt_PT
dc.subjectCorporate culturept_PT
dc.subjectCompeting value modelspt_PT
dc.subjectStrategy and management consultanciespt_PT
dc.subjectSustentabilidade corporativapt_PT
dc.subjectCultura corporativapt_PT
dc.subjectModelos de valor competitivopt_PT
dc.subjectConsultoria em estratégia e gestãopt_PT
dc.titleThe relationship between corporate sustainability and corporate culture : identification of the core corporate values that drive sustainability in businesspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203278321.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203278321.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: