Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The impact of internal communication on employee purpose programs : a case study with Alaya by Benevity,the corporate giving & volunteering software

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203223713.pdf554.06 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Internal Communication resides in how the people in an organization share information with one another. Several research has proved that communicating properly with the internal stakeholders is a significant factor that contributes heavily to a good corporate strategy and performance. A company needs to know how to communicate its purpose and values internally, to advocate them externally. Allowing companies to define their reason for existing, which translates to Corporate Purpose, helps to incorporate within business operations a set of social and environmental concerns that can cause impact from the inside out, what we call Corporate Social Responsibility. Establishing a good and meaningful purpose and looking inside to resolve societal issues is an important tool on the way to building Employee Engagement. Employees aim to work for an organization where they relate to its values and purpose, which allows them to find meaning in the work they do. Having an engaged workforce boosts financial performance, improves the organization’s reputation by increasing productivity, promotes higher job satisfaction, and even reduces turnover.
A Comunicação Interna reside na forma como as pessoas de uma organização partilham informação umas com as outras. Várias investigações provaram que uma boa comunicação com os stakeholders internos é um fator significativo que contribui fortemente para uma boa estratégia e desempenho empresarial. Uma empresa precisa de saber como comunicar os seus objetivos e valores internamente, para os defender externamente. Permitir que as empresas definam a sua razão de ser, o que se traduz em Propósito Empresarial, ajuda a incorporar nas operações da empresa um conjunto de preocupações sociais e ambientais que podem causar impacto de dentro para fora, aquilo a que chamamos de Responsabilidade Social Empresarial. Estabelecer um bom e significativo propósito e olhar para dentro para resolver questões sociais é uma ferramenta importante no caminho para a construção do envolvimento e empenhamento dos funcionários. Os trabalhadores visam trabalhar para uma organização que esteja em consonância com os seus valores e objetivos, o que lhes permite encontrar sentido no trabalho que fazem. Ter uma força de trabalho empenhada aumenta o desempenho financeiro, melhora a reputação da organização ao aumentar a produtividade, promove uma maior satisfação no trabalho e, até reduz a rotatividade.

Description

Keywords

Corporate social responsibility Corporate responsibility software Corporate purpose Employee engagement Employee purpose Internal communication Comunicação interna Envolvimento dos funcionários Propósito da empresa Propósito do funcionário Responsabilidade social Empresarial Software de responsabilidade empresarial

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue