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The influence of consumer personality on sustainable consumption intention in respect of clothing witheco-labelson the german market

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Abstract(s)

The use of eco-labels in the fashion industry has been in the focus of science and practice for several years due to the increasing sustainable awareness of society and the significant contri-bution to global environmental pollution of this industry. However, it is still unclear how com-panies can use these labels in a target group-specific way. This dissertation investigates the influence of consumers’ personality traits on their preference for purchasing eco-labelled cloth-ing in the German market. For this purpose, the preference of eco-labels is measured using a choice experiment together with the moderation of the big five personality traits. The results from applied t-tests and repeated measure ANCOVAs (N = 129) indicate that there is a signif-icant preference for eco-labels when consumers choose between clothes with eco-labels and no labels. Moreover, this preference is still present for equally priced products with eco-labels and labels with the term sustainability. Furthermore, it could be examined that only the personality trait openness has a significant influence on the preference for eco-labelled clothing when peo-ple have the choice between eco-labels and no label. This preference is even present among open-minded people when they have the choice between clothing with eco-labels having a sus-tainable price surcharge and a label with the term sustainability. Therefore, companies should focus on open-minded people to encourage them to demand eco-labeled clothing.
A utilização de etiquetas ecológicas na indústria da moda tem estado no centro da ciência e da prática durante vários anos devido à crescente consciência sustentável da sociedade e à contribuição significativa desta indústria para a poluição ambiental global. Porém, ainda não é claro como as empresas podem utilizar estas etiquetas de forma específica para cada grupo-alvo. Esta dissertação investiga a influência dos traços de personalidade dos consumidores na sua prefe-rência pela compra de vestuário com etiquetas ecológicas no mercado alemão. Para tal, a pre-ferência pelas etiquetas ecológicas é medida numa experiência de escolha juntamente com a moderação dos cinco grandes traços de personalidade. Os resultados dos testes-t aplicados e das ANCOVAs de medidas repetidas(N= 129) indicam que existe uma preferência significa-tiva por etiquetas ecológicas quando os consumidores escolhem entre vestuário com e sem eti-quetas ecológicas. Além disso, esta preferência ainda está presente para produtos de preço igual com etiquetas ecológicas e etiquetas com o termo sustentabilidade. Além disso, poder-se-ia notar que apenas o traço de personalidade abertura à experiênciatem uma influência significa-tiva na preferência por roupa com etiqueta ecológica quando as pessoas têm a escolha entre etiquetasecológicas e sem etiqueta. Esta preferência está presente nas pessoas abertas à expe-riência mesmo quando têm a escolha entre uma roupacom etiquetas ecológicas com uma so-bretaxa de preço sustentável e uma etiqueta com o termo sustentabilidade. Por conseguinte, as empresas devem concentrar-se nas pessoas com abertura à experiência para encorajar a exigência de vestuário com etiquetas ecológicas.

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Eco-labels Sustainable consumption behavior Personality Consumer decision making Fashion industry Purchase decision Rótulos ecológicos Comportamento de consumo sustentável Personalidade Tomada de decisão do consumidor Indústria da moda Decisão de compra

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