Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Visibilidade e invisibilidade: interseções literárias do feminino na Bíblia

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
30869651.pdf199.95 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Este artigo procura uma abordagem da questão da visibilidade e invisibilidade do feminino na Bíblia, procurando debater os diferentes matizes que lhe são inerentes. Procura-se uma verdade e uma redescoberta da estratégia literária bíblica que seja integradora e ampla. O debate supõe conhecer algumas notas prévias e a fragilidade de algumas formulações convencionais. Necessita igualmente de abrir-se a uma visibilidade negativa versus uma positiva, que a amplie e questione. E, neste contexto, que se redescubramos contornos de uma surpreendente invisibilidade do feminino; se desenvolva um novo olhar sobre a própria visibilidade do feminino na Bíblia e sobretudo que toda a reflexão se abra à dimensão invisível de um agir sábio, que é participação no grande mistério desde logo inscrito na própria criação do ser humano.
This article seeks to approach the question of the visibility and invisibility of the feminine in the Bible, pursuing the debate of the different nuances that are inherent to it. We seek a truth and a rediscovery of biblical literary strategy that is comprehensive and comprehensive. The debate supposes knowing some previous notes and the fragility of some conventional formulations. It also needs to open up to a negative versus a positive visibility, which expands and questions it. And, it is in this context, that the outlines of a surprising invisibility of the feminine can be rediscovered; develop a new look at the feminine own visibility in the Bible and above all that all reflection is open to the invisible dimension of a wise action, which is participation in the great mystery that is immediately inscribed in the very creation of human beings.

Description

Keywords

Visibilidade Invisibilidade Feminino Masculino Visibility Invisibility Female Male

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue