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Designing sound : procedural audio research based on the book by Andy Farnell

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Abstract(s)

In procedural media, data normally acquired by measuring something, commonly described as sampling, is replaced by a set of computational rules (procedure) that defines the typical structure and/or behaviour of that thing. Here, a general approach to sound as a definable process, rather than a recording, is developed. By analysis of their physical and perceptual qualities, natural objects or processes that produce sound are modelled by digital Sounding Objects for use in arts and entertainments. This Thesis discusses different aspects of Procedural Audio introducing several new approaches and solutions to this emerging field of Sound Design.
Em Media Procedimental, os dados os dados normalmente adquiridos através da medição de algo habitualmente designado como amostragem, são substituídos por um conjunto de regras computacionais (procedimento) que definem a estrutura típica, ou comportamento, desse elemento. Neste caso é desenvolvida uma abordagem ao som definível como um procedimento em vez de uma gravação. Através da análise das suas características físicas e perceptuais , objetos naturais ou processos que produzem som, são modelados como objetos sonoros digitais para utilização nas Artes e Entretenimento. Nesta Tese são discutidos diferentes aspectos de Áudio Procedimental, sendo introduzidas várias novas abordagens e soluções para o campo emergente do Design Sonoro.

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