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Internationalization of Amyris : developing & executing a marketing plan to reach foreign markets

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Abstract(s)

The year 2020 has been a drastically challenging period for humankind in all its aspects. The COVID-19 pandemic has been the cause of major shifts and turns in an unaccountable number of industries. However, its emergence, similar to other unexpected events throughout history, has led to new opportunities, that if taken properly, could yield outstanding and unplanned outcomes. One particular sector is the Personal Protective Equipment market, more specifically products such as face masks, gowns, nitrile gloves, and hand sanitizers. The PPE market hit an exponential level in demand throughout the whole planet, as the only solution for this pandemic before vaccination was personal precaution using these aforementioned products. In this work, that is of organizational structure, we will aim on identifying the most appropriate strategy in conducting an internationalization process for a range of products from Amyris, an American biotechnology company specialized in the development, formulation, and production of clean and sustainable ingredients suitable for the industries of fragrances and flavors, clean beauty and health and wellness. Though it has a well-established and successful portfolio of brands and products in the United States, Amyris Portugal possessed a single-SKU portfolio, relying on the manufacturing and trading of hand sanitizers. Combining both huge market demand along with cutting-edge technology, research and development, and appropriate international marketing strategies, we believe that using the appropriate tools, Amyris can introduce its products to foreign markets.
O ano de 2020 tem sido um período extremamente desafiante para a humanidade em todos os aspetos. A pandemia da COVID-19 tem sido a causa de grandes mudanças e reviravoltas para um número incontável de indústrias. Contudo, à semelhança de outros acontecimentos inesperados ao longo da história, também levou ao aparecimento novas oportunidades, que, se aproveitadas eficientemente, poderão produzir resultados extraordinários, não planeados. Desta forma, pode destacar-se, em particular, o mercado de Equipamento de Proteção Individual, mais especificamente produtos como máscaras faciais, batas, luvas de nitrilo, e higienizadores de mãos. O mercado de EPI atingiu um crescimento de nível exponencial de procura em todo o mundo, pois a única solução para esta pandemia, mesmo antes da vacinação, seria a precaução pessoal, com a utilização dos produtos acima mencionados. Neste trabalho, de estrutura organizacional, procuraremos identificar a estratégia mais apropriada na condução de um processo de internacionalização para uma gama de produtos da Amyris, uma empresa americana de biotecnologia especializada no desenvolvimento, formulação e produção de ingredientes limpos e sustentáveis adequados às indústrias de fragrâncias e sabores, beleza, saúde e bem-estar limpos. Embora tenha uma carteira fortemente estabelecida e bem sucedida de marcas e produtos nos Estados Unidos, a Amyris Portugal possuía apenas uma carteira de SKU, com o fabrico e comercialização de higienizadores de mãos. Combinando a enorme procura do mercado com tecnologia de ponta, investigação e desenvolvimento, para além de estratégias apropriadas de marketing internacional, acreditamos que, utilizando as ferramentas apropriadas, a Amyris poderá introduzir os seus produtos nos mercados estrangeiros.

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Internationalization COVID-19 Action research Entry modes Cultural barriers Amyris Hand sanitizer Internacionalização Formas de entrada Barreiras culturais Higienizador de mãos

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