Repository logo
 
Publication

Recommendations to EDP SU for the KPIs improvement in a customer Balanced Scorecard

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorRebordão, António José Hilário
dc.date.accessioned2018-12-10T14:41:40Z
dc.date.issued2018-05-21
dc.description.abstractEDP SU acts in the Portuguese regulated energy market, as a part of EDP group. Seeking to measure and improve its performance in the different channels that have direct contact with the customer (website, stores, contact center and complaints management), and understand how can price and risk factors influence customer satisfaction, building a Balanced Scorecard was an objective. Although this management tool suggests that we view the organization from four different perspectives, in this project we focused just in one: the customer perspective. More specifically, the purpose of the consulting project was to provide recommendations on how to improve KPI scores in each channel, suggest new and more effective KPIs and summarize it whole in a balanced scorecard. Our methods to solve this consultancy project relied on the analysis of internal data, external research but mostly benchmarking with other electricity suppliers. Although recommendations were given in every topic, results show that EDP SU digital channels have the largest margin for improvement, more specifically, the informative website. In this document, the consulting project is thoroughly described in terms of what is the status quo of each channel, what are the recommendations and what was done to reach them.pt_PT
dc.description.abstractA EDP SU atua no mercado regulado de energia português, como parte do grupo EDP. Com vista a medir e melhorar o seu desempenho nos diferentes canais que têm contacto direto com o cliente (website, lojas, linha de atendimento e gestão de reclamações), assim como entender como é que os fatores preço e risco influenciam a satisfação do cliente, a construção de um Balanced Scorecard era um objetivo. Embora esta ferramenta de gestão sugira que olhemos para uma organização de 4 perspetivas diferentes, neste projeto focamo-nos em apenas uma: a perspetiva do cliente. Mais especificamente, o objetivo do projeto de consultoria era sugerir novos e mais eficazes KPIs, dar recomendações sobre como melhorar a sua pontuação em cada canal, e resumir tudo num Balanced Scorecard. Os métodos para resolver este projeto de consultoria basearam-se na análise de dados internos da empresa, pesquisa externa e, principalmente, no benchmarking com outros fornecedores de eletricidade. Embora tenham sido dadas recomendações em todos os tópicos, os resultados mostram que os canais digitais da EDP SU têm a maior margem de melhoria, mais especificamente, o website informativo. Neste documento, o projeto de consultoria é minuciosamente descrito em termos de qual é o status quo de cada canal, quais as recomendações e o que foi feito para alcançá-las.pt_PT
dc.identifier.tid201931230pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26303
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectKey performance indicatorpt_PT
dc.subjectEDPpt_PT
dc.subjectCustomer Balanced Scorecardpt_PT
dc.subjectConsulting projectpt_PT
dc.subjectDigitalpt_PT
dc.subjectWebsitept_PT
dc.subjectEnergypt_PT
dc.subjectElectricitypt_PT
dc.subjectRegulated marketpt_PT
dc.subjectIndicador-chave de desempenho
dc.subjectBalanced Scorecard de cliente
dc.subjectPágina web
dc.subjectEnergia
dc.subjectEletricidade
dc.subjectMercado regulado
dc.titleRecommendations to EDP SU for the KPIs improvement in a customer Balanced Scorecardpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152116285 António Rebordão W.pdf
Size:
8.99 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: