Repository logo
 
Publication

Students loyalty to their university : students’ satisfaction and its drivers

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMachado, Joana Pinto Leite César
dc.contributor.advisorMartins, Carla Sofia Carvalho
dc.contributor.authorFerreira, Sara Magdalena dos Santos
dc.date.accessioned2023-03-20T14:17:02Z
dc.date.available2023-03-20T14:17:02Z
dc.date.issued2022-12-16
dc.date.submitted2022-09
dc.description.abstractIn the world, Portugal included, Universities and Higher Education Institutions increasingly need means to capture and retain the attention of current students and those who intend to enter Higher Education. The purpose of this study is to build and test a model that enables a better understanding of the predictors of student’s loyalty towards Higher Education institutions. Through the Literature it was possible to identify some factors that potentially influence students' decision at the moment of entering: social life, intellectual growth, graduate employment, academic reputation and quality of education. Those factors were considered in our model as predictors of satisfaction, and consequent loyalty, towards Higher Education institutions. The primary data collection was conducted through an online survey, applied to Economics students of two different Portuguese universities – Universidade do Minho and Universidade do Porto. The analysis showed that most of the factors selected in the literature has impact on students' satisfaction with the Educational Institution where they are enrolled. Only intellectual growth and graduate employment did not show a significant relationship with students’ satisfaction. Moreover, this study revealed that, in agreement with the literature, students’ satisfaction has a positive impact on students’ loyalty.pt_PT
dc.description.abstractNo mundo, e, também, em Portugal, as Universidades e Instituições de Ensino Superior necessitam cada vez mais de meios para captar e reter a atenção dos estudantes atuais e daqueles que pretendem ingressar no Ensino Superior. O objetivo deste estudo é construir e testar um modelo que permita uma melhor compreensão dos fatores que influenciam a lealdade dos estudantes para com as Instituições do Ensino Superior. Através da Literatura foi possível identificar alguns fatores que potencialmente terão impacto na decisão dos estudantes no momento da sua entrada: vida social, crescimento intelectual, emprego, reputação académica e qualidade da educação. Estes fatores foram considerados no nosso modelo como fatores que explicam a satisfação, e consequente lealdade, para com as Instituições de Ensino Superior. A recolha de dados primários foi realizada através de um inquérito online, aplicado a estudantes de Economia de duas universidades portuguesas diferentes - Universidade do Minho e Universidade do Porto. A análise mostrou que a maioria dos fatores selecionados na literatura tem impacto na satisfação dos estudantes com a Instituição de Ensino onde estão matriculados. Apenas o crescimento intelectual e o emprego dos licenciados não demonstraram uma relação significativa com a satisfação dos estudantes. Além disso, este estudo revelou que, de acordo com a literatura, a satisfação dos estudantes tem um impacto positivo na lealdade dos estudantes.pt_PT
dc.identifier.tid203222946pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40631
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStudents’ loyaltypt_PT
dc.subjectStudents’ decisionpt_PT
dc.subjectStudents’ satisfactiopt_PT
dc.subjectUniversitypt_PT
dc.subjectHigher Education Institutionpt_PT
dc.subjectLealdade dos estudantespt_PT
dc.subjectDecisão dos estudantespt_PT
dc.subjectSatisfação dos estudantespt_PT
dc.subjectUniversidadept_PT
dc.subjectInstituição de Ensino Superiorpt_PT
dc.titleStudents loyalty to their university : students’ satisfaction and its driverspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203222946.pdf
Size:
1.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: