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Understanding sustainability in Norway, exploring two dimensions : consumer willingness to pay and talent attraction

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCruz, Nuno Moreira da
dc.contributor.authorRosenberg, Tobias Espolin
dc.date.accessioned2025-01-22T15:43:30Z
dc.date.available2025-01-22T15:43:30Z
dc.date.issued2024-10-15
dc.date.submitted2024-09-12
dc.description.abstractAddressing the environmental crisis is arguably the greatest challenge we are facing nowadays. To cope with this challenge, effective and well-tailored solutions should be detected and implemented. It necessitates an extensive comprehension of the context in which one will operate. This study seeks to unravel the complexities of Norway's sustainability attributes by focusing on two domains, namely, consumers' willingness to pay (WTP) for sustainable products and sustainability as a talent acquisition tool. Conducting a quantitative research technique, this study will address several research questions regarding the above mentioned dimensions. The purpose is to provide useful information that may assist businesses, organisations, and other entities better understand how to best encounter sustainability issues in Norway. Finally, the aim of this thesis is to contribute to the larger debate of environmental sustainability and to facilitate the implementation of effective green initiatives in Norway.pt_PT
dc.description.abstractAbordar a crise ambiental é, sem dúvida, o maior desafio que enfrentamos atualmente. Para lidar com esse desafio, é necessário detectar e implementar soluções eficazes e bem ajustadas. Isso requer uma compreensão ampla do contexto em que se vai operar. Este estudo procura desvendar as complexidades das características de sustentabilidade da Noruega, focando em dois domínios, a saber, a disposição dos consumidores em pagar (WTP) por produtos sustentáveis e a sustentabilidade como uma ferramenta de atração de talentos. Utilizando uma técnica de pesquisa quantitativa, este estudo abordará várias questões de pesquisa relacionadas com as dimensões mencionadas. O objetivo é fornecer informações úteis que possam ajudar empresas, organizações e outras entidades a entender melhor como enfrentar os problemas de sustentabilidade na Noruega. Por fim, o objetivo desta tese é contribuir para o debate mais amplo sobre a sustentabilidade ambiental e facilitar a implementação de iniciativas verdes eficazes na Noruega.pt_PT
dc.identifier.tid203730461pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/47874
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectCredibilitypt_PT
dc.subjectTalent acquisitionpt_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectCredibilidadept_PT
dc.subjectAquisição de talentospt_PT
dc.subjectDisposição a pagarpt_PT
dc.titleUnderstanding sustainability in Norway, exploring two dimensions : consumer willingness to pay and talent attractionpt_PT
dc.title.alternativeCompreendendo a sustentabilidade na Noruega, explorando duas dimensões : disposição do consumidor para pagar e atração de talentospt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas (mestrado internacional)pt_PT

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