Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

BoxIN : the solution for short-term accommodation in airports

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Thesis Final JMM.pdf1.75 MBAdobe PDF Download
Thesis Cover Page Final JMM.pdf304.32 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

For the past years there has been an increasingly trend for long distance travel. Since the world as gotten smaller due to the expansion of air routes, capacity of planes and consequently the price of the trips. In order to achieve that, major airlines adopted a structure where they would have a HUB (headquarters) from where all long distance flights would departure. To make it happen they would have to transport all the passengers from their home airport to that HUB and subsequently travel to another HUB or their final destination. This structure helps airlines to save money, as they can agglomerate as many passengers as can in one single long distance flight even though the passengers don’t come from the same destination. However, there is a downside for the passengers, some of those passengers might have a flight from their home airport to the HUB during hours that are not compatible with the departure of the other flight. Which will make them have long connection hours in the HUB airport. For this exact reason, BoxIn appears as an accommodation solution for those exhausting hours in airports. In this dissertation, it will be presented the structure of the business for the common passenger as well as a solution for airlines to present to their VIP passenger. Furthermore, it will be presented the target HUBS to begin the expansion as well as the target passengers. Finalizing, with the map of costs and the projection of earnings for the next 3 years.
Nos últimos anos temos assistido a uma nova tendência para viagens de longa distância. O mundo tem ficado cada vez mais pequeno pelo aumento das rotas aéreas e da capacidade dos aviões que levou a uma diminuição dos custos das viagens. De forma a conseguir isto, as Companhias Aéreas tiveram que adotar uma estratégia de HUB, ter uma base de onde partem os voos de longa distância e com isto reduzir custos. Para que isto fosse possível, as companhias tinham que transportar os passageiros do seu aeroporto de origem para o seu HUB para depois apanharem o voo de longa distancia para um novo HUB ou o seu destino final. Esta estrutura ajuda as companhias a reduzir custos, sendo que podem desta forma aglomerar o maior número de passageiros num voo mesmo que venham de destinos diferentes. Por outro lado, para os passageiros este Sistema pode não ser o ideal sendo que podem ter voos para o HUB em horas não compatíveis com o voo de saída. O que leva a longas horas de espera no aeroporto. Por essa razão aparece o BoxIN, uma solução de alojamento de curta duração para essas horas. Nesta dissertação, vai ser apresentada a estrutura do negócio para os passageiros comuns como também uma solução para as companhias aéreas apresentarem aos seus passageiros VIP. Também serão apresentados os HUBS pela qual deve começar a expansão como os passageiros alvo. Para finalizar, será apresentado um mapa de custos e de receitas para os 3 próximos anos.

Description

Keywords

Entrepreneurship Start-up company Airports Airlines Accommodation HUB Strategy Business plan Empreendedorismo Empresa Start-up Aeroporto Companhias aéreas Estratégia Plano de negócios

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue