Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Competitiveness of Latin American born global : the case of Digital Partners Group

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201726130.pdf536.27 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Nowadays a globalize world is demanding more competitiveness from the international companies, as entrepreneurs are going more and more international. However, every continent like each of their countries are not giving their companies the same advantages to compete; through time every nation has developed their own cultural, social and economic characteristics, which allow their companies to compete in international markets. Following above paragraph, this thesis will aim to explore how competitive are the Latin America born globals in comparison other international SME; Based on internal capabilities and environment factors as social, cultural and economic characteristics. For this purpose, this thesis directed its effort on reviewing the internationalization of a Colombian SME, company called “Digital Partners Group”, which as a Latin American born global has confronted some difficulties in terms of international performance. Thus, with the aim to direct this research, were conducted some interviews with the chief executive officer, chief technology officer and one of the experts of the Colombian team. From the findings gathered, it was conceivable to find difference between the international performance between the Latin companies and firms in developed regions. Furthermore, the study highlight that the main factors of the differences between performance come from more from external factor than internal capabilities. Nevertheless, the research concludes that even if Latin America has talented work capital, the main reason of lack if competitiveness came from social, political and cultural factors.
Hoje em dia, um mundo globalizado exige mais competitividade das empresas internacionais, à medida que os empresários vão cada vez mais internacionalmente. No entanto, cada continente como cada um de seus países não está dando às suas empresas as mesmas vantagens para competir; Com o passar do tempo cada nação desenvolveu suas próprias características culturais, sociais e econômicas, que permitem a suas companhias competir em mercados internacionais. A seguir o parágrafo acima, esta tese terá como objetivo explorar quão competitivos são os “born globals” na América Latina em comparação com outras PME internacionais; Baseado em capacidades internas e fatores ambientais como características sociais, culturais e econômicas. Para este efeito, esta tese dirigido seus esforços na revisão a internacionalização de uma PME colombiana, companhia chamada "Digital Partners Group", que como um latino-americano “born global” tem confrontado algumas dificuldades em termos de atuação internacional. Assim, com o objetivo de direcionar esta pesquisa, foram realizadas algumas entrevistas com o chefe executivo, diretor de tecnologia e um dos especialistas da equipe colombiana. A partir das constatações reunidas, era concebível para encontrar a diferença entre o desempenho internacional entre as companhias latinas e empresas nas regiões desenvolvidas. Além disso, o estudo destaca que os principais fatores das diferenças entre o desempenho provém de mais de um fator externo que capacidades internas. No entanto, a pesquisa conclui que, mesmo que América Latina tem capital trabalho talentoso, o principal motivo da falta se competitividade veio de fatores sociais, políticos e culturais.

Description

Keywords

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue