Repository logo
 
Publication

Finding Nemo (in a sea of options) : an analysis of catalog size and movie concentration on a Video-on-Demand platform

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMatos, Miguel Godinho de
dc.contributor.authorDonne, Chiara Thérèse Dalle
dc.date.accessioned2023-09-14T13:29:01Z
dc.date.available2024-05-31T00:30:46Z
dc.date.issued2023-07-05
dc.date.submitted2023-06
dc.description.abstractRecently, the media industry has undergone a significant transformation, expanding its offering to include blockbusters and niche titles. Consequently, catalog managers face the challenge of deciding which products to include on their platforms and striking the right balance in terms of catalog size. This study aims to examine the influence of catalog size on consumption concentration. To investigate this relationship, we analyze secondary data from a two-month period provided by a Video-on-Demand platform, during which the catalog size varied. While previous studies supported that catalog size significantly impacts the concentration of views, our findings reveal that the relationship between catalog size and view concentration is not statistically significant. Instead, we find that factors related to the nature of titles, such as genre and position on the platform, have more substantial explanatory power in understanding viewership concentration. These results emphasize that there are other critical factors to consider when examining the concentration of views, which outweigh the significance of catalog size.pt_PT
dc.description.abstractRecentemente, a indústria dos media sofreu uma transformação significativa, expandindo a sua oferta para incluir êxitos de bilheteira e títulos de nicho. Consequentemente, os gestores de catálogos enfrentam o desafio de decidir quais os produtos a incluir nas suas plataformas e de encontrar o equilíbrio certo em termos da dimensão do catálogo. Este estudo tem como objectivo analisar a influência da dimensão do catálogo na concentração do consumo. Para investigar esta relação, analisamos dados secundários de um período de dois meses fornecidos por uma plataforma de vídeo a pedido, durante o qual a dimensão do catálogo variou. Embora estudos anteriores tenham sustentado que a dimensão do catálogo tem um impacto significativo na concentração de visualizações, os nossos resultados revelam que a relação entre a dimensão do catálogo e a concentração de visualizações não é estatisticamente significativa. Em vez disso, descobrimos que os factores relacionados com a natureza dos títulos, como o género e a posição na plataforma, têm um poder explicativo mais substancial para compreender a concentração. Esses resultados enfatizam que há outros fatores críticos a serem considerados ao examinar a concentração de visualizações, que superam a importância do tamanho do catálogo.pt_PT
dc.identifier.tid203327080pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/42356
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCatalog sizept_PT
dc.subjectConcentrationpt_PT
dc.subjectVideo-on-Demandpt_PT
dc.subjectVarietypt_PT
dc.subjectAssortmentpt_PT
dc.titleFinding Nemo (in a sea of options) : an analysis of catalog size and movie concentration on a Video-on-Demand platformpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203327080.pdf
Size:
1.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: