Repository logo
 
Publication

Harvest Club : creating a bridge between local private food producers and their customers

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta
dc.contributor.authorGrigoleit, Katharina Maria
dc.date.accessioned2023-04-12T11:11:02Z
dc.date.available2023-04-12T11:11:02Z
dc.date.issued2022-06-28
dc.date.submitted2022-06
dc.description.abstractThe food commodity that is wasted most worldwide are vegetables and fruit. Most food waste takes place at the household level. While urban gardening and farming trends pick up, small, private producers cannot consume everything they produce contributing again to food waste. In advanced economies people are looking to consume low-emission products, from local sources. In this context, this dissertation will aim to find a way to reduce food waste by bridging the gap between private food producers and local consumers. The methods include a competitor analysis based on secondary data, and qualitative interviews based on hypotheses formed and tested through a quantitative survey to derive a business model canvas of a digital platform to be applied in different European countries. The research proved that people are aware and pained by food waste and have the intention to act. People who have a surplus of fresh products sometimes throw it away. Thus, society is interested in the idea of a food sharing platform, would use it, and is likely to spread the idea by word-of-mouth, especially among consumers who already buy local and in-season foods. The business plan for the platform Harvest Club was created to help disrupt unsustainable consumption patterns. Based on a regional and inclusive community-oriented approach it is a well-suited way to connect a neighborhood through the exchange of home-grown and homemade products and harvest, ultimately contributing to local and in-season consumption while reducing food waste.pt_PT
dc.description.abstractO produto alimentar mais desperdiçado a nível mundial são os vegetais e a fruta. A maioria de todo o desperdício alimentar ocorre a nível doméstico. Enquanto a jardinagem urbana e as tendências agrícolas se acentuam, os produtores privados não podem consumir tudo o que produzem, contribuindo para o desperdício alimentar. Nas economias avançadas, procura-se consumir produtos com baixas emissões, de fontes locais. Neste contexto, esta dissertação terá como objetivo encontrar uma forma de reduzir o desperdício alimentar, colmatando o fosso entre os produtores privados de alimentos e os consumidores locais. Os métodos incluíram uma análise da concorrência baseada em dados secundários, e entrevistas qualitativas, com base nas quais foram formadas e testadas hipóteses com um inquérito quantitativo para derivar uma tela de modelo de negócio de uma plataforma digital a ser aplicada em diferentes países europeus. A investigação provou que as pessoas estão conscientes do desperdício alimentar e pretendem agir. Pessoas com um excedente de produtos frescos, por vezes passam a descartá-los. Assim, a sociedade está interessada na ideia de uma plataforma de partilha de alimentos, utilizá-la-ia, e divulgaria a ideia, especialmente entre os consumidores que já compram alimentos locais e sazonais. O plano de negócios para a plataforma Harvest Club foi criado para ajudar a perturbar padrões de consumo insustentáveis. Baseado numa abordagem regional e comunitária inclusiva, é uma abordagem apropriada de conectar um bairro através da troca de produtos caseiros, contribuindo, em última análise, para um consumo local e sazonal, ao mesmo tempo que reduz o desperdício alimentar.pt_PT
dc.identifier.tid203132610pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40800
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSharing economypt_PT
dc.subjectSustainable consumptionpt_PT
dc.subjectFood wastept_PT
dc.subjectSocial communitypt_PT
dc.subjectBusiness modelpt_PT
dc.subjectDigital platformpt_PT
dc.subjectEconomia colaborativapt_PT
dc.subjectConsumo sustentávelpt_PT
dc.subjectDesperdício alimentarpt_PT
dc.subjectComunidade socialpt_PT
dc.subjectModelo de negóciopt_PT
dc.subjectPlataforma digitalpt_PT
dc.titleHarvest Club : creating a bridge between local private food producers and their customerspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203132610.pdf
Size:
12.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203132610.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: