Repository logo
 
Publication

Introducing a modern milk man in Germany? : drivers and barriers for the adoption of reusable packaging systems in Germany : the case of the reusable packaging platform Loop

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRita, Miguel Fontes
dc.contributor.authorHamphoff, Carola Marie
dc.date.accessioned2024-05-16T14:25:22Z
dc.date.available2024-05-16T14:25:22Z
dc.date.issued2024-01-26
dc.date.submitted2023-12-31
dc.description.abstractThis thesis investigates the potential adoption of a reusable packaging system, exemplified by Loop, on the German market. With the increasing importance of sustainability awareness on the rise, the study aims to determine the attitudes and preferences of German consumers towards the introduction of Loop. The platform Loop offers a circular economy approach and represents an innovative solution in line with a regulatory environment that emphasizes the reduction of single-use plastic in Germany. To measure consumer acceptance and improve the adoption process, the study examines the drivers and barriers, as well as the profile of German consumers considering Loop as an alternative. Through in-depth interviews and an online survey, German consumers express awareness of the importance of sustainability, but highlight challenges such as limited alternatives and cost issues. The initial impressions of Loop are positive, although with concerns about convenience, hygiene, and costs. What drives the adoption of Loop forward is the pro-sustainable attitude of Germans, their willingness to pay for that and their familiarity with existing return systems. The study provides insights into consumer behavior, preferences, and potential barriers. These findings provide valuable guidance for companies and policymakers looking to introduce sustainable packaging, specifically, reusable packaging systems, with the awareness of consumer expectations and addressing concerns about the adoption process.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese investiga a potencial adoção de um sistema de embalagens reutilizáveis, exemplificado pelo Loop, no mercado alemão. Com a crescente importância da consciência da sustentabilidade, o estudo tem como objetivo determinar as atitudes e preferências dos consumidores alemães relativamente à introdução do Loop. A plataforma Loop oferece uma abordagem de economia circular e representa uma solução inovadora em conformidade com um ambiente regulamentar que enfatiza a redução do plástico de utilização única na Alemanha. Para medir a aceitação dos consumidores e melhorar o processo de adoção, o estudo examina os fatores e as barreiras, bem como o perfil dos consumidores alemães que consideram o Loop como uma alternativa. Através de entrevistas aprofundadas e de um inquérito em linha, os consumidores alemães mostram-se conscientes da importância da sustentabilidade, mas destacam desafios como alternativas limitadas e questões de custo. As impressões iniciais do Loop são positivas, embora com preocupações sobre a conveniência, a higiene e os custos. O que impulsiona a adoção do Loop é a atitude pró-sustentável dos alemães, a sua disponibilidade para pagar por isso e a sua familiaridade com os sistemas de devolução existentes. O estudo fornece informações sobre o comportamento, as preferências e os potenciais obstáculos dos consumidores. Estas conclusões fornecem orientações valiosas para as empresas e os decisores políticos que pretendem introduzir embalagens sustentáveis, especificamente sistemas de embalagens reutilizáveis, tendo em conta as expectativas dos consumidores e abordando as preocupações sobre o processo de adoção.pt_PT
dc.identifier.tid203589076pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45143
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectReusable packaging systempt_PT
dc.subjectSustainable packagingpt_PT
dc.subjectDriverspt_PT
dc.subjectBarrierspt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectLooppt_PT
dc.subjectSistema de embalagem reutilizávelpt_PT
dc.subjectEmbalagem sustentávelpt_PT
dc.subjectMotivadorespt_PT
dc.subjectBarreiraspt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.titleIntroducing a modern milk man in Germany? : drivers and barriers for the adoption of reusable packaging systems in Germany : the case of the reusable packaging platform Looppt_PT
dc.title.alternativeIntroduzir um leiteiro moderno na Alemanha? : motivadores e barreiras para a adoção de sistemas de embalagens reutilizáveis na Alemanha : o caso da plataforma de embalagens reutilizáveis Looppt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203589076.pdf
Size:
7.06 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: