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Social entrepreneurs' vision of success

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta Liliana Nunes
dc.contributor.authorCarvalho, Ema Beatriz Gomes Ribeiro de Ema Beatriz Gomes Ribeiro de Carvalho
dc.date.accessioned2020-01-13T15:26:49Z
dc.date.issued2019-07-02
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to understand the way Social Entrepreneurs envision success for their Social Enterprises. They have been called the main driver of Social Enterprises and the way they perceived success and everything in general seems to have an impact in the way they manage and project their companies. This study uses Cognitive Mapping and Multiple Criteria Decision Analysis, more specifically MACBETH, in order to understand how Social Entrepreneurs perceive their success, constructing a framework that not only allows to understand the way the project success for their companies but also to measure the success companies achieve, based on Social Entrepreneurs’ perspective. Using this methodology, concepts of Social Entrepreneurship’s and Social Enterprises’ literature are discussed, as well as what trade-offs Social Entrepreneurs face and what do they think defines better the characteristics and goals of a successful Social Enterprise.pt_PT
dc.description.abstractO objetivo desta tese é perceber a forma como os Empreendedores Sociais visionam sucesso para as suas Empresas Sociais. Estes têm sido apelidados de maior impulsionador das Empresas Sociais e a forma como percecionam sucesso e tudo em geral tem um impacto na forma como gerem e projetam as suas empresas. Este estudo usa Mapeamento Cognitivo e Multiple Criteria Decision Analysis, mais especificamente o MACBETH, de forma a perceber como é que os Empreendedores Sociais percecionam sucesso, construindo um framework que não só permite perceber a forma como projetam sucesso para as suas empresas, mas também medir o sucesso que as empresas atingem, baseado nas perceções dos Empreendedores Sociais. Utilizando esta metodologia, conceitos da literatura de Empreendedorismo Social e Empresas Sociais são discutidos, bem como os trade-offs que os Empreendedores Sociais enfrentam e o que estes consideram que melhor define as características e metas de uma Empresa Social bem-sucedida.pt_PT
dc.identifier.tid202271528pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29215
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial enterprisespt_PT
dc.subjectSocial entrepreneurshippt_PT
dc.subjectMultiple criteria decision analysispt_PT
dc.subjectMACBETHpt_PT
dc.subjectCognitive mappingpt_PT
dc.subjectSuccesspt_PT
dc.subjectEmpresas sociaispt_PT
dc.subjectEmpreendedorismo socialpt_PT
dc.subjectMapeamento cognitivopt_PT
dc.subjectSucessopt_PT
dc.titleSocial entrepreneurs' vision of successpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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