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Social entrepreneurs' vision of success

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152117288 Ema Ribeiro de Carvalho W.pdf2.59 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The aim of this thesis is to understand the way Social Entrepreneurs envision success for their Social Enterprises. They have been called the main driver of Social Enterprises and the way they perceived success and everything in general seems to have an impact in the way they manage and project their companies. This study uses Cognitive Mapping and Multiple Criteria Decision Analysis, more specifically MACBETH, in order to understand how Social Entrepreneurs perceive their success, constructing a framework that not only allows to understand the way the project success for their companies but also to measure the success companies achieve, based on Social Entrepreneurs’ perspective. Using this methodology, concepts of Social Entrepreneurship’s and Social Enterprises’ literature are discussed, as well as what trade-offs Social Entrepreneurs face and what do they think defines better the characteristics and goals of a successful Social Enterprise.
O objetivo desta tese é perceber a forma como os Empreendedores Sociais visionam sucesso para as suas Empresas Sociais. Estes têm sido apelidados de maior impulsionador das Empresas Sociais e a forma como percecionam sucesso e tudo em geral tem um impacto na forma como gerem e projetam as suas empresas. Este estudo usa Mapeamento Cognitivo e Multiple Criteria Decision Analysis, mais especificamente o MACBETH, de forma a perceber como é que os Empreendedores Sociais percecionam sucesso, construindo um framework que não só permite perceber a forma como projetam sucesso para as suas empresas, mas também medir o sucesso que as empresas atingem, baseado nas perceções dos Empreendedores Sociais. Utilizando esta metodologia, conceitos da literatura de Empreendedorismo Social e Empresas Sociais são discutidos, bem como os trade-offs que os Empreendedores Sociais enfrentam e o que estes consideram que melhor define as características e metas de uma Empresa Social bem-sucedida.

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Keywords

Social enterprises Social entrepreneurship Multiple criteria decision analysis MACBETH Cognitive mapping Success Empresas sociais Empreendedorismo social Mapeamento cognitivo Sucesso

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