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To what extent does employer branding affect employer attraction in recruitment?

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Abstract(s)

Employer Branding has been studied and applied in companies at least for the last two decades, being an important term for companies and recruitment teams. This study will address the extent of Employer Branding and how influences the Employer Attraction in recruitment. A multifaceted description of the terms and its implications is proposed, including the various components of Employer Branding like Employer Branding Model, Employer Attraction, Organizational Identity, Image, Culture and Reputation, Employee Loyalty and Productivity and will present how these components related to Employer Branding affect in the Recruitment processes, including the respective components, such as Online Presence, E-recruitment and Techniques triggering to the Relationship between Employer Branding, Attraction and Recruitment. It is argued that Employer Branding is something Recruitment relies on to make a good hire and companies benefit from. The objective is to discuss to what extent Employer Branding affect Employer Attraction in Recruitment so organizations that make a strategic Employer Branding and communicate clearly, with authenticity and transparency are more efficient, effective and innovative. The method used is meta-analysis and the results show that a well-developed Employer Branding strategy can enhance an organization’s appeal to potential candidates by aligning brand identity with employee expectations. Focusing on the online presence and tailored recruitment approaches amplify employer attractiveness and foster the engagement and loyalty from candidates towards the job and the company. The thesis provides insights of how Employer Branding contribute to hire fitted employees who will help the organizations thrive.
O Employer Branding (Marca Empregadora) tem sido estudado e aplicado nas empresas pelo menos nas últimas duas décadas, sendo um termo importante para empresas e equipas de recrutamento. Este estudo abordará a extensão da Marca Empregadora e como influencia a Atração do Empregador no recrutamento. É proposta uma descrição multifacetada dos termos e das suas implicações, incluindo as várias componentes da Marca Empregadora como o Modelo de Marca Empregadora, a Atração pelo Empregador, a Identidade Organizacional, a Imagem, a Cultura e a Reputação, a Lealdade e a Produtividade dos Colaboradores e apresentará como estas componentes relacionadas com o Marca Empregadora afetam nos processos de Recrutamento, incluindo as respetivas componentes, tais como a Presença Online, E-recrutamento e Técnicas de desencadeamento da Relação entre Employer Branding, Atração e Recrutamento. Argumenta-se que a Marca Empregadora é algo em que o Recrutamento se baseia para fazer uma boa contratação e as empresas se beneficiam. O objetivo é discutir em que medida a Marca Empregadora afeta a Atração do Empregador no Recrutamento para que as organizações que usam da Marca Empregadora de forma estratégica e comunicam de forma clara, com autenticidade e transparência sejam mais eficientes, eficazes e inovadoras. O método utilizado é a meta-análise e os resultados mostram que uma estratégia de Marca Empregadora bem desenvolvida pode aumentar o apelo de uma organização para potenciais candidatos, alinhando a identidade da marca com as expectativas dos colaboradores. O foco na presença online e nas abordagens de recrutamento personalizadas amplificam a atratividade do empregador e promovem o envolvimento e a lealdade dos candidatos para com o emprego e a empresa. A tese fornece informações de como a Marca Empregadora contribui para contratar funcionários adequados que ajudarão as organizações a se empenharem e prosperar.

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Keywords

Employer branding Employer attraction Organization attractiveness Recruitment Marca empregadora Atração do empregador Atratividade da organização Recrutamento

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