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Equity valuation : Eurocash SA

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Abstract(s)

Company valuation is a cumbersome endeavor, dependent on different theoretical frameworks and subject to the analysts’ subjective interpretations. This dissertation is focused on valuing Eurocash SA, a Polish wholesaler. Thus, providing an illustration of the challenges faced when valuing enterprises. In particular, three different theoretical frameworks, suggested by the most renowned authors in this field of study, were utilized to capture the value of Eurocash. To successfully accomplish such enterprise, state of the art literature was reviewed, in order to present the reasons for the choice of the valuation models. Additionally, and as a supporting evidence of the subjective trait of company valuation, the work here developed was also compared with a research note from Wood Co dated from September 2012.
A avaliação de empresas é uma desafio complexo, dependente de diferentes modelos teóricos e sujeito a interpretações subjetivas por parte dos analistas. Esta dissertação está focada na avaliação da Eurocash SA, um grossista Polaco, proporcionando assim uma ilustração dos desafios enfrentados na avaliação de empresas. Em particular, três diferentes modelos teóricos, sugeridos pelos mais conceituados autores neste campo de estudo, foram utilizados para capturar o valor da Eurocash. Para completar com sucesso tal desafio, a mais renomeada literatura foi revista, a fim de apresentar as razões para a escolha dos modelos de avaliação. Adicionalmente, e como prova do traço subjetivo da avaliação de empresas, o trabalho aqui desenvolvido foi também comparado com uma nota de research da WOOD Co datada de setembro de 2012.

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