Repository logo
 
Publication

The key success factors for green tech startups : the case study of Wiseair

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta
dc.contributor.authorForadori, Elena
dc.date.accessioned2024-04-10T15:52:05Z
dc.date.available2024-04-10T15:52:05Z
dc.date.issued2023-10-20
dc.date.submitted2023-09-11
dc.description.abstractIn recent years, climate change has become an issue of utmost importance that has attracted global attention in an effort to find solutions to a problem that cannot be longer ignored. Comprehensive and integrated strategies that concurrently tackle social, economic, and environmental repercussions are required for immediate action. Technological innovation is a primary route for the elaboration of solutions that can strike a balance between the objectives of economic growth and sustainability. This dissertation analyzes the success story of Wiseair, an Italian-based green tech startup engaged in enhancing air quality through innovative and cutting-edge technologies. Through the examination of this the case-study, the research investigates how multiple external and internal factors, as presented in the theoretical framework, have contributed to the company’s achievements. The findings offer valuable insights for a deeper understanding of how a green startup like Wiseair was able to effectively navigate the challenges and opportunities presented by its operational environment, leading to its noteworthy success in the sustainability sector.pt_PT
dc.description.abstractNos últimos anos, as alterações climáticas tornaram¬se uma questão da maior importância que tem atraído a atenção mundial, num esforço para encontrar soluções para um problema que não pode continuar a ser ignorado. São necessárias estratégias abrangentes e integradas que abordem simultaneamente as repercussões sociais, económicas e ambientais para uma ação imediata. A inovação tecnológica é uma via primordial para a elaboração de soluções que possam estabelecer um equilíbrio entre os objetivos de crescimento económico e de sustentabilidade. Esta dissertação analisa a história de sucesso da Wiseair, uma startup italiana de tecnologia verde empenhada em melhorar a qualidade do ar através de tecnologias inovadoras e de ponta. Através da análise deste caso estudo, a investigação examina a forma como múltiplos fatores externos e internos, tal como apresentados no capítulo teórico, contribuíram para as realizações da empresa. As conclusões oferecem informações valiosas para uma compreensão mais profunda da forma como uma empresa verde em fase de arranque, como a Wiseair, foi capaz de enfrentar eficazmente os desafios e oportunidades apresentados pelo seu ambiente operacional, conduzindo ao seu notável sucesso no sector da sustentabilidade.pt_PT
dc.identifier.tid203377621pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/44523
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectGreen technologypt_PT
dc.subjectGreen tech startuppt_PT
dc.subjectAir qualitypt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectEntrepreneurshippt_PT
dc.subjectTecnologia verdept_PT
dc.subjectStartup de tecnologia verdept_PT
dc.subjectQualidade do arpt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectEmpreendedorismopt_PT
dc.titleThe key success factors for green tech startups : the case study of Wiseairpt_PT
dc.title.alternativeOs fatores-­chave de sucesso das startups de tecnologia verde : o estudo de caso da startup italiana Wiseair e a promoção da qualidade do ar
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203377621.pdf
Size:
1.04 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: