Repository logo
 
Publication

How does thinking approach help companies to overcome barriers in the internationalization process?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLéglise, Laure
dc.contributor.authorCarnall, Laura Sousa
dc.date.accessioned2016-09-20T10:33:09Z
dc.date.available2017-07-19T00:30:15Z
dc.date.issued2016-07-19
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThe goal/purpose of this dissertation is to fill the gap in the literature regarding the application of “design thinking” (a human-centered, problem-solving methodology) as a facilitator in internationalization processes, more specifically how can help firms to surpass encountered barriers during its internationalization to foreign markets. To answer this question a qualitative study was conducted, using the case-study method. Interviews were the key technique to collect primary data, and internal and external documentation provided secondary data. The findings show that the impact of the design thinking approach is positive in overcoming internal (marketing – product) and external barriers (sociocultural) when internationalizing to foreign markets. The methodology is composed of five stages: i) empathize, ii) define, iii) ideate, iv) prototype and v) test. The first three stages have a greater impact in benefiting firms to overcome external obstacles.pt_PT
dc.description.abstractO objetivo / propósito desta tese é para preencher a lacuna na literatura sobre a aplicação do "design thinking" (uma metodologia de resolução de problemas centrado no ser humano) como um facilitador no processo de internacionalização, mais especificamente, como pode ajudar empresas a superar barreiras encontradas durante a sua internacionalização para mercados estrangeiros. Para responder a esta pergunta foi realizado um estudo qualitativo, utilizando o método de estudo de caso. A entrevista foi o método essencial para recolher dados primários, enquanto a que documentações internas e externas foram a fonte de recolha para a obtenção de dados secundários. Os resultados mostram que o impacto da abordagem de “design thinking” é positivo na superação de barreiras internas (marketing - produto) e externas (socioculturais) encontradas durante a internacionalização para mercados estrangeiros. A metodologia (“design thinking”) é composta de cinco fases: i) empatizar/simpatizar, ii) definir, iii) idealizar, iv) protótipar) e v) testar. As três primeiras fases têm um grande impacto ao beneficiar empresas a superar obstáculos externos.pt_PT
dc.identifier.tid201242230pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20717
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectDesign thinkingpt_PT
dc.subjectBarrierspt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectBarreiraspt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.titleHow does thinking approach help companies to overcome barriers in the internationalization process?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201242230.pdf
Size:
1.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: