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How does thinking approach help companies to overcome barriers in the internationalization process?

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Abstract(s)

The goal/purpose of this dissertation is to fill the gap in the literature regarding the application of “design thinking” (a human-centered, problem-solving methodology) as a facilitator in internationalization processes, more specifically how can help firms to surpass encountered barriers during its internationalization to foreign markets. To answer this question a qualitative study was conducted, using the case-study method. Interviews were the key technique to collect primary data, and internal and external documentation provided secondary data. The findings show that the impact of the design thinking approach is positive in overcoming internal (marketing – product) and external barriers (sociocultural) when internationalizing to foreign markets. The methodology is composed of five stages: i) empathize, ii) define, iii) ideate, iv) prototype and v) test. The first three stages have a greater impact in benefiting firms to overcome external obstacles.
O objetivo / propósito desta tese é para preencher a lacuna na literatura sobre a aplicação do "design thinking" (uma metodologia de resolução de problemas centrado no ser humano) como um facilitador no processo de internacionalização, mais especificamente, como pode ajudar empresas a superar barreiras encontradas durante a sua internacionalização para mercados estrangeiros. Para responder a esta pergunta foi realizado um estudo qualitativo, utilizando o método de estudo de caso. A entrevista foi o método essencial para recolher dados primários, enquanto a que documentações internas e externas foram a fonte de recolha para a obtenção de dados secundários. Os resultados mostram que o impacto da abordagem de “design thinking” é positivo na superação de barreiras internas (marketing - produto) e externas (socioculturais) encontradas durante a internacionalização para mercados estrangeiros. A metodologia (“design thinking”) é composta de cinco fases: i) empatizar/simpatizar, ii) definir, iii) idealizar, iv) protótipar) e v) testar. As três primeiras fases têm um grande impacto ao beneficiar empresas a superar obstáculos externos.

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Design thinking Barriers Internationalization Barreiras Internacionalização

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