Repository logo
 
Publication

Renova : a unique approach

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno César de Jesus Guerra
dc.contributor.authorFranco, Inês Álvaro Isidoro Jardim
dc.date.accessioned2018-10-04T14:49:31Z
dc.date.issued2018-07-16
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractThis dissertation is presented in the form of case study to provide students with a real-life company situation to which class theoretical concepts can be applied. The case study focuses on Renova, a Portuguese consumer tissue paper producer, who saw its presence in the national market altered upon the entrance of Portugal in the EEC. This worked as a trigger for the company to pursue international markets, but, at the same time, entailed being confronted with big-scale and already established multinational companies that possessed relational and production advantages. In the case it is possible to identify which group of strategies were undertaken by the company to counteract the aforementioned reality and what factors made it possible to happen. The discussion in the analysis of the case study focuses on determining the industry conditions that shaped competition and on assessing the weight that internal resources and capabilities have in the sustainability of the company.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação é apresentada sob a forma de um case study para fornecer aos alunos uma situação real de uma empresa à qual possam ser aplicados os conceitos teóricos fornecidos em aula. O case study foca-se na Renova, uma produtora portuguesa de papel tissue, que viu a sua presença no mercado nacional alterada com a entrada de Portugal na CEE. Isto despoletou uma necessidade de exploração dos mercados internacionais por parte da empresa, mas, ao mesmo tempo, implicou que fosse confrontada com empresas multinacionais de grande escala que já estavam estabelecidas nestes mercados e que possuíam vantagens a nível relacional e de produção. No case study é possível identificar que conjunto de estratégias foram tomadas pela empresa para contrariar a realidade anteriormente mencionada e que fatores é que possibilitaram que isso acontecesse. A discussão na análise do case study foca-se em determinar as condições da indústria que influenciam a competição e em avaliar o peso que os recursos e capacidades internas têm na sustentabilidade da empresa.pt_PT
dc.identifier.tid201978261pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25758
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectTissue paperpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectResourcespt_PT
dc.subjectCapabilitiespt_PT
dc.subjectPapel tissuept_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectRecursospt_PT
dc.subjectCapacidadespt_PT
dc.titleRenova : a unique approachpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201978261.pdf
Size:
8.78 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: