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Corporate social responsibility communication practices in the Portuguese banking

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Introduction: In a world shaped by globalization, where organizations are forced to adjust their objectives to the most notable environmental and social changes as well as the prominent crisis of values, society has awakened to the importance of corporate social responsibility (CSR). CSR communication practices promote and disseminate initiatives based on social and ethical principles, mobilizing companies to adopt and take part in them. Objetive: conduct a survey of the typology of CSR actions communicated by the Portuguese banking sector as well as to evaluate bankers' perceptions about the subject. Methods: The study is developed according to a descriptive and exploratory typology and uses case study methodology in a banking institution. Results: Results indicate there are multiple disclosure actions, namely social and environmental, mostly aimed at the external community, widely known and recognized by employees. Conclusion: These findings provide valuable information for banking professionals and lay the foundation for future research.
Introdução: Num mundo marcado pela globalização, onde as organizações são obrigadas a ajustar seus objetivos às notórias mudanças ambientais e sociais, bem como à proeminente crise de valores, a sociedade despertou para a importância da responsabilidade social empresarial (RSE). As práticas de comunicação de RSE promovem e disseminam iniciativas baseadas em princípios sociais e éticos, mobilizando as empresas para a sua adoção e participação. Objetivo: Realizar um levantamento da tipologia das ações de RSE comunicadas pelo setor bancário português, bem como analisar a perceção dos bancários sobre o assunto. Métodos: O estudo é desenvolvido segundo uma tipologia descritiva e exploratória e utiliza a metodologia de estudo de caso numa instituição bancária. Resultados: Os resultados indicam a existência de múltiplas ações de divulgação, nomeadamente socioambientais, principalmente voltadas para a comunidade externa, amplamente conhecidas e reconhecidas pelos colaboradores. Conclusão: As descobertas fornecem informações valiosas para profissionais do setor bancário e estabelecem as bases para pesquisas futuras.

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Banks Communication Corporate social responsibility Disclosure Portugal Comunicação Divulgação Responsabilidade social empresarial

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