Repository logo
 
Publication

The power of an influencer : the effects of power and the advertising techniques on consumer behaviour

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, Ana Filipa Martinho de
dc.contributor.authorFaísca, Inês Costa Pereira de Lima
dc.date.accessioned2021-09-20T15:16:19Z
dc.date.available2021-09-20T15:16:19Z
dc.date.issued2021-01-26
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractSocial networks have evolved to become part of our daily life. As a byproduct of the fast paced growth of social networks, influencers appeared as content creators and became almost indispensable for brands to display and promote their products or services. This thesis aims to study the effects of power – through macro and micro influencers – and advertisement techniques on consumer behaviour. Power seems to interact with the type of advertisement, such that a macro-influencer with a more blatant advertisement type is able to generate greater word-of-mouth and willingness-to-buy intentions. Through the combination of the power of the influencer and the type of advertisement, this study contributes to the existing literature on influencers and introduces the dialogue towards the various combinations of power and advertising techniques that can be used to influence consumer behaviour.pt_PT
dc.description.abstractAs redes sociais evoluíram para fazer parte do nosso dia a dia. Como um subproduto do rápido crescimento das redes sociais, os influenciadores apareceram como criadores de conteúdo e se tornaram quase indispensáveis para as marcas exibirem e promoverem seus produtos ou serviços. Esta tese tem como objetivo estudar os efeitos do poder – por meio de macro e micro influenciadores - e das técnicas de anúncio no comportamento do consumidor. O poder parece interagir com o tipo de anúncio, uma vez que um macro-influenciador com um tipo de anúncio mais flagrante é mais capaz de gerar maior intenções de boca a boca e maior intenção de compra. Através da combinação do poder do influenciador e do tipo de anúncio, este estudo contribui para a literatura existente sobre influenciadores e introduz o diálogo para as várias combinações de poder e técnicas de publicidade que podem ser usadas para influenciar o comportamento do consumidor.pt_PT
dc.identifier.tid202656330pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35012
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPowerpt_PT
dc.subjectInfluencerpt_PT
dc.subjectSocial mediapt_PT
dc.subjectAdvertising techniquespt_PT
dc.subjectWord-of-mouthpt_PT
dc.subjectWillingness-to-buypt_PT
dc.subjectConsumer behaviourpt_PT
dc.subjectPoderpt_PT
dc.subjectInfluenciadorespt_PT
dc.subjectRedes sociaispt_PT
dc.subjectTécnicas de anúnciopt_PT
dc.subjectPalavra de boca em bocapt_PT
dc.subjectPredisposição de comprapt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.titleThe power of an influencer : the effects of power and the advertising techniques on consumer behaviourpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202656330.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format