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The power of an influencer : the effects of power and the advertising techniques on consumer behaviour

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Abstract(s)

Social networks have evolved to become part of our daily life. As a byproduct of the fast paced growth of social networks, influencers appeared as content creators and became almost indispensable for brands to display and promote their products or services. This thesis aims to study the effects of power – through macro and micro influencers – and advertisement techniques on consumer behaviour. Power seems to interact with the type of advertisement, such that a macro-influencer with a more blatant advertisement type is able to generate greater word-of-mouth and willingness-to-buy intentions. Through the combination of the power of the influencer and the type of advertisement, this study contributes to the existing literature on influencers and introduces the dialogue towards the various combinations of power and advertising techniques that can be used to influence consumer behaviour.
As redes sociais evoluíram para fazer parte do nosso dia a dia. Como um subproduto do rápido crescimento das redes sociais, os influenciadores apareceram como criadores de conteúdo e se tornaram quase indispensáveis para as marcas exibirem e promoverem seus produtos ou serviços. Esta tese tem como objetivo estudar os efeitos do poder – por meio de macro e micro influenciadores - e das técnicas de anúncio no comportamento do consumidor. O poder parece interagir com o tipo de anúncio, uma vez que um macro-influenciador com um tipo de anúncio mais flagrante é mais capaz de gerar maior intenções de boca a boca e maior intenção de compra. Através da combinação do poder do influenciador e do tipo de anúncio, este estudo contribui para a literatura existente sobre influenciadores e introduz o diálogo para as várias combinações de poder e técnicas de publicidade que podem ser usadas para influenciar o comportamento do consumidor.

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Keywords

Power Influencer Social media Advertising techniques Word-of-mouth Willingness-to-buy Consumer behaviour Poder Influenciadores Redes sociais Técnicas de anúncio Palavra de boca em boca Predisposição de compra Comportamento do consumidor

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