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Does digital marketing really boost city tourism? Evidences from Porto’s experience

dc.contributor.authorCastro, Sandra Raquel
dc.contributor.authorSilva, Susana Costa e
dc.contributor.authorDuarte, Paulo
dc.date.accessioned2021-06-25T16:33:52Z
dc.date.available2021-06-25T16:33:52Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractPurpose: This article analyses the digital marketing strategy of Porto City, aiming at providing a theoretical and practical contribution on the importance of digital marketing tools to promote tourist destinations. Methodology: The current study applies the case-study methodology using two sets of data: (1) semi-structured focused interviews were carried out with tourists and key players on the promotion of Porto as tourism destination; (2) information available on the official websites of “Porto Destination” management entities. A model on Search Engine Marketing and display advertising applied to tourism is proposed. Findings: We found that these are very effective tools when it comes to attracting traffic to the destination websites, and that are likely to successfully explain the efficiency of the online promotion of a place. Another relevant result is the importance of the customization, which can be attained through the qualification of users and through the collected data on their preferences, through social networks and feedback. Originality/value: The originality of the study stems from the adoption of the theoretical determinants used, the proposed model of analysis and the different theoretical bodies from where the constructs and relations were pulled out. This way the paper provides a new way to approach the problem of marketing a touristic destination. Research limitations: Due to the difficulty to motivate tourists to participate in the interviews, the main limitation of the study is the number of interviews conducted.pt_PT
dc.description.abstractResumo Objetivos: Este artigo analisa a estratégia de marketing digital da Cidade do Porto, com o objetivo de fornecer uma contribuição teórica e prática sobre a importância das ferramentas de marketing digital para promover destinos turísticos. Metodologia: O presente estudo aplica a metodologia de estudo de caso usando dois conjuntos de dados: (1) entrevistas semiestruturadas focadas foram realizadas com turistas e atores-chave na promoção do Porto como destino turístico; (2) informações disponíveis nos sites oficiais das entidades de gestão “Porto Destination”. Propõe-se um modelo de Search Engine Marketing e publicidade gráfica aplicada ao turismo. Resultados: descobrimos que essas são ferramentas muito eficazes para atrair tráfego para os sites de destino e que provavelmente explicam com êxito a eficiência da promoção on-line de um local. Outro resultado relevante é a importância da customização, que pode ser alcançada através da qualificação dos usuários e dos dados coletados sobre suas preferências, através de redes sociais e feedback. Originalidade/valor: A originalidade do estudo decorre da adoção dos determinantes teóricos utilizados, do modelo de análise proposto e dos diferentes corpos teóricos de onde os construtos e as relações foram extraídos. Dessa forma, o artigo fornece uma nova maneira de abordar o problema de comercializar um destino turístico. Limitações: Devido à dificuldade de motivar os turistas a participar das entrevistas, a principal limitação do estudo é o número de entrevistas realizadas.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.issn2183-5594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/33995
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectTourist destinationpt_PT
dc.subjectOnline promotionpt_PT
dc.subjectPortopt_PT
dc.subjectMarketing digitalpt_PT
dc.subjectDestino turísticopt_PT
dc.subjectPromoção onlinept_PT
dc.titleDoes digital marketing really boost city tourism? Evidences from Porto’s experiencept_PT
dc.title.alternativeO Marketing Digital realmente impulsiona o turismo na cidade? Evidências da experiência do Portopt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage100pt_PT
oaire.citation.issue3pt_PT
oaire.citation.startPage84pt_PT
oaire.citation.titleEuropean Journal of Applied Business & Managementpt_PT
oaire.citation.volume3pt_PT
person.familyNameSilva
person.givenNameSusana C.
person.identifierE-2200-2014
person.identifier.ciencia-id5818-1A55-F727
person.identifier.orcid0000-0001-7979-3944
person.identifier.ridE-2200-2014
person.identifier.scopus-author-id37076829400
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication42214927-65c3-42a2-98ea-ae8c3a3eae19
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