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The effect of home office on the quality of working life in terms of a global pandemic

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Abstract(s)

The global pandemic changed the way of working for people worldwide due to social distancing measures. From a managerial perspective, it is essential to understand how the implementation of home office affects jobs and consequently employees' quality of working life (QWL). The objective of this dissertation was to study the reliability of the proposed theory of Hackman and Oldham (1975) in times of a global pandemic and home office. Moreover, the aim was to use this framework to understand the effects of home office on the QWL. The results confirm the general approach of Hackman and Oldham with minor exceptions and provide relevant insights about the job changes due to the implementation of home office and their effects on satisfaction as a representative of QWL. The empirical research provides evidence that the implementation of home office increased employees' autonomy and required skill variety in order to perform their job since working from home. In contrast, employees perceive their jobs as less significant, identify less with their jobs and receive less feedback since working from home, which affects satisfaction negatively. The empirical results indicate that the QWL of employees is negatively affected by the implementation of home office.
A pandemia global mudou a forma de trabalhar para as pessoas em todo o mundo devido às medidas de distanciamento social. De uma perspectiva de gestão, é essencial compreender como a implementação do escritório em casa afecta o emprego e, consequentemente, a qualidade de vida laboral dos trabalhadores (QWL). O objectivo desta dissertação era estudar a fiabilidade da teoria proposta de Hackman e Oldham (1975) em tempos de uma pandemia global e de escritório em casa. Além disso, o objectivo era utilizar este quadro para compreender os efeitos do home office sobre a QWL. Os resultados confirmam a abordagem geral de Hackman e Oldham, com pequenas excepções, e fornecem informações relevantes sobre as mudanças de trabalho devido à implementação do home office e os seus efeitos na satisfação enquanto representante da QWL. A investigação empírica fornece provas de que a implementação do home office aumentou a autonomia dos empregados e exigiu uma variedade de aptidões a fim de desempenharem o seu trabalho desde que trabalham a partir de casa. Em contraste, os empregados vêem o seu trabalho como menos significativo, identificam-se menos com o seu trabalho e recebem menos feedback desde que trabalham a partir de casa, o que afecta negativamente a satisfação. Os resultados empíricos indicam que a QWL dos empregados é negativamente afectada pela implementação do escritório em casa.

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Quality of working life Employee’s satisfaction Remote working Pandemic Qualidade de vida profissional Satisfação do empregado Trabalho à distância Pandemia

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