Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Pétis : a digital ecosystem for pets : developing a customer loyalty strategy to increase retention and recurring purchases

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203730909.pdf1002.66 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Pétis is a Portuguese start-up, founded in 2022, that aims to establish itself as a digital one-stop-shop for pets. It offers everything that pet owners could possibly need, from insurance to food, accessories and other pet care supplies, as well as sourcing a national network of service providers, such as veterinary clinics, schools, groomers and day-cares. Although Pétis is still in an early stage of life, within only two years it has managed to distinguish itself by winning a Product of the Year 2024 award for its innovation. Nevertheless, the start-up has yet to integrate a customer loyalty strategy that is capable of retaining customers in a market usually characterized by a lower level of loyalty. Thus, this dissertation's primary goal is to explore the domain of customer loyalty, with a focus on loyalty programs, and ultimately recommend a set of best practices for Pétis to implement in its strategy. In order to gather intelligence, a benchmark analysis of national and international companies was conducted, along with a customer survey in the form of an online questionnaire. These studies, combined with the existing literature, laid the foundation for the recommendations provided to Pétis at the end of the dissertation.
A Pétis é uma start-up portuguesa, fundada em 2022, que pretende establecer-se como uma one-stop-shop digital para animais de estimação. Oferece tudo o que os donos possam precisar, desde seguros a ração, acessórios e outros produtos de cuidado animal, assim como uma rede de fornecedores de serviços a nivel nacional, como por exemplo clinicas veterinárias, escolas, tosquiadors e creches. Embora a Pétis ainda esteja no seu principio de vida, em apenas dois anos conseguiu distinguir-se ao ganhar o prémio Produto do Ano 2024 pela sua inovação. No entanto, a start-up tem ainda por integrar uma estratégia de fidelização de clientes capaz de reter clientes num mercado que é usualmente caracterizado por um baixo nível de fidelização. Assim, o objetivo principal desta dissertação é o de explorar o domínio da fidelização de clientes, com foco em programas de fidelização, e em última instância recomendar um conjunto de melhores práticas para a Pétis implementar na sua estratégia. De modo a recolher conhecimentos, foi realizada uma análise de referência a empresas nacionais e internacionais, bem como um inquérito a consumidores em forma de questionário on-line. Estes estudos, em conjunto com a literatura existente, serviram como fundação para as recomendações disponibilizadas à Pétis no final da dissertação.

Description

Keywords

Customer loyalty Loyalty program Customer retention E-Commerce Online pet store Portugal Fidelização de clientes Programa de fidelização Retenção de clientes Loja online de animais de estimação

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue